Det turer og går.

Jeg blir så glad når vi får sånne perfekte høstdager som i går, der sola skinner og fargene spiller så vakkert i naturen. Jeg tenkte at jeg bare ikke kunne sitte inne da altså, så jeg pakket med meg 2 kameraer og trasket meg ned mot byen. Målet var biblioteket. De åpnet i nye lokaler nå i sommer, og jeg hadde enda ikke vært der. Var i grunnen klar for nye bøker å sette øynene i. Det er utrolig fint der nede, men jeg fant jo pokker meg ikke fram til noe omtrent. Meeeen, jeg gikk hvertfall ut derifra med to bøker og en lydbok da. Brukte vel en time der inne. Gawd. Vegg i vegg, sånn uten å måtte gå ut altså, så er det en liten kafe/restaurant, så jeg satte meg ned der og drakk to kopper kaffe mens jeg lest litt i den ene boken jeg lånte.(Som ser ut til å være bra så langt. «Bebudelse» av Selma Lønning Aarø). Men jeg hadde jo med meg kamera, så jeg kunne jo ikke akkurat gro fast der heller. Ut og nyte sola!

Jeg hadde sånn egentlig ingen konkret plan på hvor jeg skulle gå, så jeg gikk bare, sånn etter hvor blikket dro meg. Det ble i grunnen langt og lengre enn langt det gitt…endte til slutt langt oppi gokk, det vil si det høyeste punktet i Molde (sett bort i fra fjellene), Varden. Der er det utsikt over så og si hele Molde. Midt  naturen, og jeg knipset som en gal. Med musikk i ørene, kameraer og pepsi max i sekken, og sola i øynene, så trasket jeg så fint og godt i løvet, noe som er det beste med høsten. Jeg elsker å vasse i løvet! Det begynte jo selvsagt å bli litt kaldt etterhvert da, noe det gjerne blir når det lakker og lir mot kveld, og jeg hadde jo ikke tenkt på å ta med meg hansker må du tro, så jeg fant ut at det kanskje var på tide å bevege seg hjemover. Det var bare det at jeg fant jo stadig nye ting jeg bare måtte ta bilder av da, og da går det enda litt mer tid da. Og så blir jeg ikke helt fornøyd, så må jeg ta flere bilder, noen fra den kanten, og noen fra den andre. Og så litt den veien så klart. Neste gang skal jeg huske på å ta med meg hansker, for jeg trodde seriøst jeg skulle fryse fingrene av meg. Blæra var ganske så stappa også, så jeg gikk krokrygget og kjapt hjemover. Trodde jo aldri jeg skulle komme fram. Måtte jo også ta noen flere bilder på veien så klart, for plutselig var jo sola ganske lav, og da blir det jo fint og rødlig. Kan ikke gå glipp av det. Men jeg kom da hjem til slutt. Utrolig nok. Da hadde jeg vært ute i 8.5 time…phew. Sliten, men fornøyd med å ha hatt en fin dag.

Nuh er det helg igjen, og jeg skal på møte med de andre jentene i dag, vi som skal starte opp lokallag. Så nå skjer det snart noe på ordentlig her. Så det blir vel å begynne å planlegge vår første temakveld. Mer om det senere. Blir en kjapp kopp kaffe med hun ene først, før vi trasker oss opp til avtalt møtested. Blir kjekt. Deretter blir det en treningsøkt for min del hvertfall. Må jo pumpe litt jern også. Såååe, ja, fredag, helg. Need I say more?

 

sint ulv – Ser ingen sinte ulver noen plass jeg. Ingen her hvertfall. Så riktignok en edderkopp på veggen i går da, senere var den plutselig bort.

hvordan fortelle psykologen – ? Altså, jeg skjønner at det blir vanskelig å fortelle psykologen noe som helst om du bare avslutter en setning på den måten der……Jeg bare..??

drøvelen fjerne bivirkninger – Jaha..? Hvilke bivirkninger fjerner den da? Kvalme? Den reiser seg og liksom bare «Talk to tha hand, her kommer du ikke forbi!», eller kan man dingle litt på drøvelen, og så justerer man svimmelheten f.eks? Hvis du drar i den, så fjerner du hodepine? Eller kan man liksom suge den litt inn, prøve å få dradd tyngdekraften litt opp på en måte, sånn at rygg og knær skal slippe den store belastningen av drøvelen? You tell me pretty please with sugar on top?

blæra fylles opp så ofte – Sikkert noen knep man kan gjøre med drøvelen, så kan det kanskje bli noe bedre. Jeg trenger sårt et drøvel-fjerner-bivirkninger tips, for blæra mi holder ikke mye væske før den hyler og bæljer.

hvorfor suger nettet mitt så hardt – Du får be det rulle inn litt.

rompa i været, sa jeg. er du døv eller dum? – Hm? Har en drøvel i hvert øre, hører ikke en døyt jeg. Ser du beveger på leppene, men er dessverre dårlig på å lese på lepper altså..

eg orker ikkje meir fortelling – Nei, du får holde for ørene, eventuelt stikke et par drøvler i dem. I ørene altså.

hvor lang tid tar det for å blir frisk hvis man får – Njaa…det kan nok ta sin tid det ja, men det er sikker ikke noe drøvelen ikke kan hjelpe med!

kaffe i rumpa – Jeg foretrekker oralt framfor analt…noe med smaken liksom….Av kaffe altså.

er det vondt og sette inn tenner -Hm…ville kanskje ha lurt på det motsatte jeg da, men nå har jeg jo erfaring på begge områdene….vet ikke hva jeg skal si er verst jeg…å borre ned tenner til røttene, etter å ha fått x antall sprøyter, eller å røske ut en tann eller to eller tre eller fire, eller det å kjenne på et liten puff og et krrcccc når tenner settes inn…njæææ…

skli dæ vækk ditt spøkels – Ååååhåååhåå. Ypper du? Pass deg så jeg ikke sparker deg i drøvelen! Ha! Kiiiiaaaaah.

stakk fingeren i halsen kaste opp halsbetennelse – Du kastet opp halsbetennelsen? Ble den borte da du kasta opp? Hm..er det metoden ja…men…stoppa ikke drøvelen oppkastet? Eller fingrene for den del? Sånn typ, «Ooyyy, give me five!» eller «Stop it right there. Talk to tha hand!»

bomullshode forelsket – i en q-tips da eller? Ligner i grunnen litt på en drøvelen den..endene altså.

tror på meg kan du ikke bare trykke på den selv så ser du – Trykke på drøvelen?? Vel, funny story faktisk. For mange år siden, så hadde jeg insane halsbetennelse, så ille at det knapt var noe ledig plass å svelge noe på, og jeg var jo så sykt hoven, og det var slim der inne liksom. På mandler og drøvel og sikkert ned i hele gapet. Så dra brukte jeg faktisk en q-tips for å fjerne noe av det, synes det var så kvalmt å se på, høhø. For du vet, har man halsbetennelse, så gaper man jo gjerne som en gal for å se hvor ille det egentlig står til nedi der..

vem opfant hanher – Beklager, men jeg kan ikke skryte på meg å kunne alle verdens språk, og det der skjønte jeg ikke en pøkk av. Men sikkert veldig riktig det du sier…tror jeg.

hva liker smurfer? – Funny story. Akkurat da jeg leste dette søkeordet, så var det reklame av smurfer på tv…og jeg bare…wth? De spiste ikke da, aner i grunnen ikke hva de gjorde. Danset? Smurfet?
Jaujau…

Vil dere se hvor fin dag i går var eller? I noen bilder?

 

17 tanker om “Det turer og går.

  1. Åh det er så herlig med sånne turer, har hatt noen sånne hvor jeg bare må dra hjem fordi batteriet er dødt :P

    Jeg så på «pinlige sykdommer» i går, og hun ene dama der var avhengig av kaffe i rumpa :F -random

  2. Hihi, ja man må ta vare på de fine høstdagene for det blir vinter før man vet ordet av det. Nydelige bilder :) <3

  3. Bildedokumentasjon på en fin dag, slikt kan jeg like. Mange fine bilder :)
    Spennende med første temakveld i lokallaget, lurer litt på hva det blir jeg. Bra jobba!

    *klem*

  4. Wooow, 8,5 time! Du er så herlig Laila :D Og det var jo verdt det, du tar jo så flotte bilder hele tiden:) En dag skal jeg kjøpe en vaskeekte Laila-kreasjon og henge på veggen!

  5. Ah, Selma Lønning Aarø! <3 Har ikke lest Bebudelse, tror jeg, i så fall er det kjempelenge siden… Men Vill Ni Åka Mera har jeg lest, og den er virkelig helt RÅ! Anbefales :D

Legg igjen en kommentar

