Sprøyte gal.

Tannlegen min er veldig hyggelig, men innimellom liker han å være litt sado. Han synes det er gøy å stikke meg ned med sprøyter, to svære jævler langt bak i kjeven, fordi en ikke ga nok virkning. De er vonde som et langt år, og jeg spurte nesten med litt panikk i stemmen om han måtte sette en likedan en gang til, da jeg ikke kjente bedøvelsen i leppa. «Må nok det». Jeg spente fast kroppen, men han sa jeg måtte huske å puste. Jeg pustet visst ikke da han satte den første, for da han var ferdig med å sette den, så raste hjerteslagene avgårde, og hodet dundret i hundre. Ikke lurt å holde pusten sånn i flere minutter. Jeg la merke til at jeg hvertfall pustet på andre forsøk, samtidig som jeg kjente den helsikes smerten så klart. Men jeg merket bare en ørliten prikking i leppa etter de to forsøkene, så da satte han likså godt to sprøyter til, rett rundt tennene han skulle jobbe med. Den type sprøyte med gift som smaker høgg og hai. Hvorfor har ikke noen funnet opp gift med god smak i det minste? Jeg ble hvertfall bedøvd, og han måtte sette den derre surkle snurren mellom tennene og tunga mi, for han sa at tunga løp løpsk, kjente ikke en dritt jeg.

En ny bro er på gang, nå skal hølet i nedre del av kjeften etterhvert tettes. Det manger to tenner der, tannlegen sa at det skulle bli bra for meg å få noe å tygge med der også. Joda, det blir nok det, bare vi blir ferdige snart. Men, jeg har time igjen 3.oktober, da får jeg to stykk nye porselenbiter satt inn. Da nærmer vi oss slutten. Jeg må trekke ut en rot, men vet ikke om jeg må ha krone der også. Kunne jo likså godt ha kjøpt meg et par sånne vampurgebiss som man kan kjøpe på lekebutikken. Hadde hvertfall blitt mer lønnsomt. Men, jeg gjør jo en livsinvestering nå da hvertfall.

Med dundrende hodepine, og noe smerte etter timen, så travet jeg meg hjemover i plaskregn. Kunne ikke holdt seg til jeg kom hjem, neida, måtte bli søkkavåt og iskald i tillegg. Paraply hjelper litt, men når det regner vannrett, så er det klin umulig å komme seg hjem uten å føle seg som en druknet og lurvete katt.  Det var bare å mekke varm sjokolade da jeg kom hjem, var jo ikke mulig å spise noe. Nå er jeg bare ufattelig trøtt og sløv, så det blir ikke trening i dag heller. Ikke vært der siden mandag nå, dette er for dårlig altså. Satser på at det ikke regner elefanter hele helgen, sånn at det kan være mulig å bevege seg utendørs, uten å drukne.

Nå er det hvertfall helg.

 

flott, nå er politiet på utkikk etter meg nok en gang i ålesund, jeg lurer på hva de vil denne gangen??? – vel, jeg akter ikke å bli enda mer ødelagt av hverken. (x 3 søk.) – Nei, hverken kan ødelegge ganse mye, så du får nok bare høre hva de vil deg, så kanskje det går over.

føler at jeg stinker - du gjør sikkert det, med indre du har noe feil med luktesansen da.

«chiller`n hjemme» psykiatri ålesund tvang (x 5 søk) – Er det sånn og forstå at det er chill å være innlagt på tvang? Nekter å tro det. Lygarhank.

fjerne drøvelen – den henger og dingler ennå.

- jeg så den komme, men det gikk så fort – Ja, det er fort gjort.

på veien til målet snubler jeg kanskje eller treffer noen steiner som vil såre, men jeg skal aldri miste håpet og fortsette å jobbe hardt. jeg tror at ingenting. – Steiner kan være riktig så frekke altså.

trestamme inne - jeg har en pinne, den har nok en gang vært på et tre, teller det? Den er fin, og er pyntet med det norske flagget.

syk av å holde seg i 2 timer - Kan fort bli pratsjuk av å holde meg ja.

spiseforstyrrelser vanlig å plystre – ett av de verste symptomene..fæle greier.

verdensmester i tyggis blåsing – Jeg foretrekker å tygge tyggisen, blir så smakløst å bare blåse på den.

 

10 thoughts on “Sprøyte gal.

  1. Vampyr? Åh, jeg MÅ bare fortelle deg noe.
    En gang for lenge siden fikk jeg krone på fortennene oppe. Jeg var hos en kjevekirurg i timevis, bedøvet langt inn i himmelen, uten anelse om hva han egentlig holdt på med. Etter flere timer måtte jeg på do. Han virket litt nølende, og da jeg så meg selv i speilet på lillerommet forstod jeg hvorfor. DRACULA!
    Masse BLOD i hele munnen, ingen fortenner oppe, og – aller best – tennene ved siden av de som manglet var filt ned til spisse zpizze tenner.
    Jeg fikk helt latterkick, gikk inn igjen til den ansvarlige og spurte om han hadde kamera så jeg kunne få et bilde til odel og eie. Dessverre hadde han ikke det. Sikkert like bra, jeg hadde nok aldri blitt gift hadde det bildet hengt på veggen.

  2. Mye rart de søker om. :)
    Har medlidenhet med deg når jeg leser om tannlegebesøkene du skal gjennom. Skal til tannlegen til fredag og gruer meg. Bare en vanlig sjekk da. Det er ikke noe morro.

  3. Jeg kjenner smerten din. Har en vond mistanke om at det snart er min tur med samme tannlegesirkus. Heldigvis har jeg vært heldig til nå og kun hatt én sprøyteopplevelse i sammenheng med en visdomstann. Var heldigvis ruset på vival, så jeg satt i stolen og flirte framfor å gråte da det var igang.

    Håper resultatet blir bra – det er jo greit å ha noe å kunne tygge med.
    <3

    • Lucky you. Håper du slipper en like lang og omgående omgang som meg da..har hatt 3 sånne lange omganger, med noen år i mellom, men denne runden har vært mest omfattende kan du si, med minst 6 nye tenner på plass…jaja.. <3

Legg igjen en kommentar

