Aha!

Selv om jeg ikke alltid er like god i hodet, så har jeg mine øyeblikk altså. Det er ganske rart når det plutselig dukker opp sånne aha opplevelser.  Det rareste er at de bare dukker opp uten at jeg i grunnen har reflektert så mye over det, det bare ramle over meg på en måte. Nesten som lyn fra klar himmel. Jeg kan, og vet mye om sykdommen min, så sånn sett er ikke alt aha opplevelser, men innimellom så kommer det noen sånne.  Jeg har hatt to sånne opplevelser nå, i etterkant av utskrivelsen, og det rare er at de begge har kommet mens jeg har stått i dusjen. (Den siste opplevelsen kom i går kveld) Hm, kanskje jeg skal tilbringe enda mer tid der, så skal du se jeg blir frisk på et blunk.

Ok, jeg bruker ordet «rart» en del her nå, men det er rart. Det som er rart med det hele, sånn foruten at disse opplevelsen bare ramler i hodet på meg, og at de dukker opp på badet, er at det er tanker jeg har tenkt, og uttalt tusen ganger før. Kanskje var det likevel ikke e aha opplevelse, men det var liksom som det ga et støkk i meg når de tankene kom igjen i går, ja, akkurat som en aha opplevelse. Jeg har selvsagt tenkt en del over dette i dag, om det egentlig var som et lyn fra klar himmel, når jeg har tenkt, og uttalt de ordene rundt dette så mange ganger tidligere. Jeg vet ikke helt, kanskje har det tidligere bare vært uttalelser, forklaringer for å få andre til og forstå, men nå kom det liksom litt klarer fram.

Akkurat nå så klarer jeg ikke helt sette det sammen, føler det er et kaotisk lite nøste, så jeg må nøste opp litt. Det er ingen hemmelig formel som har dukket opp, det er ingen revolusjonerende tanke, det er ingenting som ikke har vært oppe i dagens lys, og det er ikke ord eller tanker jeg aldri har satt ord på før, men det gir likevel litt mer mening, tror jeg. Det åpenbare er ikke alltid like synlig, når jeg ikke så skikkelig etter. Hm.

Ellers er jeg blitt sjuk, hodet dundrer, formen er slapp, nesa litt tett, halsen litt sår. Orker ikke noe sommer, eller nå er det jo tidlig høst da, forkjølelse. Det er så kjedelig og være syk. Og så måtte jeg selvsagt ut en tur da, tom for sovemeds, så må jo ned for og hente ut det. Fint og varmt ute, men det måtte selvsagt begynnte og regne da jeg var ti minutter hjemmefra. Sånn store dundrende regndråper, der du bli klissvåt av bare en. I tillegg skjedde det noe med høyrekneet mitt på trening i går, aner ikke hva som skjedde, men det gjør vondt å bevege det, og nå snakker jeg ikke om belastningsskaden som alt er der. Så nå er jeg haltepink i tillegg. Kan vel være glad for at det bare er i det ene beinet. Hvis vi tar bort armene og beina mine, så er resten av kroppen ok for smerter og skader da, og det er jo bra. Greit at noe funker.

6 tanker om “Aha!

  1. Hehe, har også skjønt at mange tanker kommer nettopp når man står i dusjen. Løser verdensproblemer og mere til :)
    Masse god bedring, bare få ut gørra så blir du fort frisk. <3

  2. Om jeg bare klarte å være til stede i dusjen, så kanskje jeg hadde fått noen aha-opplevelser selv :P Det er tydeligvis i dusjen alt skjer, haha :P

    Masse god bedring! Kjipt at kroppen skal være så teit for tiden da. Håper at du blir bedre veldig fort :)

    *klemme på*

  3. God bedring Laila! Dusjen ja, fremtidenes sted for verdens-forskere og fredsarbeidere? :-) Herlig at det finnes et slik sted da! hehe!

Legg igjen en kommentar

