Jeg hopper og hopper..

Nå har jeg hoppet enda en gang, nesten uten å tenke meg om egentlig. Det ble bare sånn, Yes! Vel, jeg tenkte meg om litt sånn der og da, men det var noe jeg lurte på, og når jeg fikk svar på det, hoppet jeg, tvert. Fine Annika skrev i bloggen sin i går om et prosjekt som heter Venn1. Bloggen hennes kan  forøvrig leser HER.

Mental Helses undervisningsprogram for skoler om ungdomstid og psykisk helse. Programmet holdes av ungdom og er for ungdom.

venn1 vil:

  • bidra til å øke kunnskapen blant ungdom og hva psykisk helse er
  • forebygge negative holdninger og fordommer gjennom åpenhet om hvordan en har det
  • informere om hvor en kan få hjelp
  • vise hvordan være en venn også med den som har det vanskelig

venn1 formidles av unge mennesker med egne erfaringer fra en vanskelig og utfordrende ungdomstid.

(Kilde :Mental helse)

Nå er ikke akkurat jeg så ung lengre da, men Annika kunne fortelle meg at det også var folk på min alder med i dette prosjektet, så da fylte jeg ut et påmeldingsskjema og sendte det avgårde da. Så får vi se om de kontakter meg, og hva det eventuelt blir til. Jeg har hvertfall erfaring å by på. Jeg har hørt at man (egentlig alle), bør ta sjanser og bare hoppe i det noen ganger, og nå har jeg jo hoppet en del siden oktober, så da hoppet jeg bare et hopp til.

Ellers er det ikke så mye å skrive om altså. Prosjekt, og lufte bikkje, han får jo aldri nok. Skulle helst ha vært ute hele dagen, men det får da være grenser. Han skjønner tydeligvis ikke at jeg blir sliten. Jeg hopper nesten når vi er ute også, sånn hopper og småjogger omtrent. Gå sakte, hva er det? Aldri hørt om. Dagen lang ligger han som på pinner o glaner på meg, «Skal vi ut nå? Nå? Nå da?», og da er det bare 1 time siden vi kom inn fra tur sist gang. Tenk om han bare kunne ha gått ut selv. Meeeen, nå er det jo ikke mer enn 4 timer siden vi kom inn fra siste turen, så da er det vel på tide å gå igjen sikkert, det mener hvertfall han. Uten at det er noe som står på med han. Det er ikke synd på han liksom, selv om det virker som han tror det. Makan. Nå rørte jeg på meg, og ørene er på stilk…

 

 

 

17 thoughts on “Jeg hopper og hopper..

  1. Gjem skinkebiter rundt om i huset, så blir han opptatt en stund med å lete etter dem. Veldig god stimuli for ham mentalt også, de blir oftere roligere (mer sliten) av hjernetrim enn av fysisk trim. :-)

  2. Så bra og så viktig at ungdom får vite noe om psykisk helse. Det trengs, og du er flink og støtter opp. Kjempeflott!

  3. Så bra Laila. Tror mange ville ha nytte av å få høre om dine erfaringer :)
    Jeg har en nokså krevende hund jeg også. blanding av border collie og collie. Men når du forteller hvordan hunden du passer er, så skjønner jeg at min er ganske rolig allikevel ;)

    • Har ikke hørt noe fra venn1 enda da, så vi får se hva det blir til :) Ja, jeg tror alle hunder må være roligere enn han her..

  4. Spennende hopp du tok :)
    Hehe, hunden vil sikkert hjem der han bor til eieren sin. Drar vel som en gal bort til huset sitt :) Du har allerede gjort han bortskjemt, prøv å ikke kikk så mye på han så skal du se det hjelper.. Kanskje kanskje ikke, du må for all del vise at du er sjefen og ikke han, viktig :) <3

    • Nei, han drar ikke i retning av huset han bor i (som forøvrig er en blokk), men han drar generelt. Anywhere. Overser han når han maser, for det orker jeg ikke. Han tar da hintet etterhvert, haha. Her er det JEG som er sjefen, ikke han. Her er det kustus! <3

  5. Oioi, dette høres spennende ut, Laila! Gleder meg til å høre mer om prosjektet, dersom du engasjerer deg ytterligere :)

Legg igjen en kommentar

