Ps: syt og klag.

Enkelte dager altså. I dag var en sånn dag. Der alt blir feil. Jeg tror jeg har vært irritert fra jeg stod opp i dag. Å våkne til klokka fordi jeg har ei bikkje her som må ut og slippe løs blæra…vel, senga fristet mer. Jeg kom meg hvertfall opp til da jeg hadde planlagt å stå opp, åpnet døra inn til kjøkkenet, og passet på å ikke stå like foran døren, for han er jo hel vill i fletta om morgenene. Han tror det bare handler om han da, piper og gnåler, og jeg bare…kan jeg please få spise litt først? Jeg dævver av sult, du klare å knipe igjen litt til. Det var bare såvidt jeg rakk å spise opp maten, før han tok helt av. Turen ble ikke kjempelang, men lang nok til at han fikk tømt blæra. Jeg tenkte at vi tross alt skulle på 3 turer til i dag, og jeg har et par knær som virkelig begynner å kjenne det nå. Da kan det ikke bli like lange turer hver gang.

Anyway, jeg har prøvd å fått tak i en dame på et kontor over lengre tid nå. «Nei, ut i ferie», «Nei, systemet er nede», «Nei, hun er på møte» and so on. Jeg har lagt igjen to beskjed om at hun skulle ringe meg opp. I dag måtte hun da seriøst klare det tenkte jeg.  Joda, hun ringte meg faktisk hun, men det var tydeligvis mens jeg stod på kjøkkenet og laget meg en kopp varm sjokolade, og viften stod på for fullt.  Telefonen min lå til lading, og jeg satt opptatt med noe, så jeg tenkte jo heller ikke å se på den. Ikke før 1 t. og 45 minutter senere.  Da var det for sent å prate med henne i dag. Det er jo bare typisk at telefonen ringer i det jeg er på dass, og helst da jeg trekker ned. Eller når viften å kjøkkenet står på for fullt, og det bare i 10 minutter i løpet av hele dagen. Nå får jeg ikke gjort noe før mandag.

I natt sendte jeg melding til legekontoret, jeg ba om en resept på voltaren, for det har begynt å verke sånn i albuene igjen. I tillegg har jeg jo de konstante smertene i armene, som jeg mistenker kan være nevropati, så det er jo et mareritt å prøve å få sove om kveldene, som at jeg ikke har søvnproblemer fra før av liksom. Jeg fikk melding tilbake i morges, der det stod at jeg kunne hente dem på det og det apoteket, etter kl.11 i dag. Supert tenkte jeg, da tar jeg det i samme slengen som en treningsøkt senere i dag, for i dag skulle jeg ut, nå har jeg kuttet treningen de siste dagene, på grunn av bikkja. I dag måtte jeg bare ut. Så jeg syklet nedover, og ble sittende en stund i kø der. Ikke så altfor ille lenge da. Gikk nesten fort. Jeg sier at det skal være fakset over en resept til meg, så hun gikk for å finne den. Men var den der? Neida, det var den ikke. Jeg kjente det kokte i meg, men jeg kunne jo ikke skjelle ut den satakkars damen bak skranken heller, så jeg gikk. Eller trampet, avgårde. Jeg hadde virkelig håpet å få begynt på den kuren nå da, i håp om at det kanskje kan hjelpe, men neida, holde ut i helge ja. Gawd.

Rett på trening, få det ut. Pumpe, løfte, rive og dra, heve og senke. Jeg var så sliten og utmattet etter alle turer og tragiske knær, vonde armer og null resept. Jeg mer eller mindre tvang meg gjennom økten, fordi jeg ville så gjerne gjøre det jeg liker å gjøre, ikke bare sitte hjemme, bikkje eller ei. Jeg kom meg hvertfall gjennom det som var planen, selv om det var noe halvhjertet innimellom der. Ex-behandleren min var også trening i dag, og da jeg var ferdig, så satt han i en liten sofa de har ved resepsjonen der, så jeg gikk for å slå ræva nedpå jeg og, måtte øse ut litt eder og galle, men det ble bare bikkjeprat.

Så dro jeg hjem, og så ville skinnet ha luft, og så fikk han luft, han skal til og med få en tur til senere, bare sånn for å tømt seg skikkelig før natta kommer.

Jeg glemte nesten at det var fredag i dag, men så kom jeg på det.

 

plukker kjønnshår den beste måten – Det er vel den første formen for barbering, og noen liker gjerne det gode gamle..

lillebror tennissokker – de ligger pokker meg overalt. Han bare vrenger av seg, lukker tydeligvis øynene, og leker cowboy. «Iiihaaa», og så bare pælmer han dem vegg i mellom. Jeg har heldigvis aldri blitt truffet av stinkbombene.

pusur dagbok hvis du sovner på skolen – Ja, de var fin sånn, de små vitsene i dagbøkene var så hysterisk morsomme, så når timene ble søvndyssende, så var det bare å dra opp pusur.

hvorfor ligger det en død naken mann midt i ørkenen – Ooooyy, ikke se på meg! Er du sikker på at han er død?

 

Nå kjeder jeg meg, så orker ikke skrive mer.

 

7 tanker om “Ps: syt og klag.

  1. Huff, huff, og huff. Du har ikke akkurat hatt dagen i dag skjønner jeg. Men sånn sett så kan du jo alltids ta igjen det tapte (telefon og resept) på mandag. *funket oppmuntringen?*
    Tenkte faktisk på deg i dag, og jeg ringer deg i løpet av helga. Må jo snakke med jenta mi, det er en stund siden nå…
    Positive tanker og energi til deg ikveld. <3 <3 <3

  2. One of those days altså! På slike dager må man sikkert bare håpe at neste dag blir bedre. Jeg håper ihvertfall at du får en god lørdag og en god helg! <3

Legg igjen en kommentar

