Starting again.

Nå er sommerferien til min behandler over, og jeg hadde min første time på over 3 uker igjen i dag. Som jeg har nevnt tidligere, så har jeg faktisk syntes det har vært godt med ferie, fri fra behandling. Hun lurte på hvorfor jeg sa at jeg syntes det var godt å være fri fra behandling, når jeg mener at jeg får for lite behandling. Vel, regnestykket er egentlig ganske enkelt. Jeg burde hatt den tette oppfølgingen fra da jeg kom tilbake fra boosteroppholdet på Modum i mai. Istedenfor ble det en time her, og en time der, en uke uten, 2 uker på. Vi, mange andre, jeg, er, blir, var, ekstra sårbare etter å gå rett fra en plass der alt oser av trygghet, til plutselig igjen å stå alene. Jeg var sårbar, og jeg ble såret. Jeg fikk noen plaster, ble såret mer, og plaster holdt ikke. Når jeg ikke føler at jeg beveger meg framover i det hele tatt, så kjenner jeg på lysten til bare å drite i alt som heter behandling.

Jeg skjønner at man må bruke tid i begynnelsen av en relasjon, jeg måtte dele min historie med min behandler, et par av timene gikk med til det. Og tikk takk, tikk takk, tiden går, jeg får ikke begynt å jobbe med traumet. Så litt fri her og der, og tikk takk. Så gikk tre timer med til å prate om spiseforstyrrelsen, tikk takk, enda mer tid gikk. Så kom ferien, tikk takk. Jeg kom tilbake fra Modum i begynnelsen av mai, nå er vi midt i august, og jeg har ikke tatt mange skrittene fram i forhold til traumet. Tikk takk…DERFOR føler jeg at jeg står på stedet hvil, derfor blir jeg demotivert, derfor syntes jeg det var godt med en pause i sommer. Tror hun skjønte hva jeg mente.

Vi fikk ihvertfall begynt å snakke om det i dag, og fortsettelse følger neste uke. Jeg kjenner på en del irritasjon i timene, men sikkert greit å få det ut også. Helt greit at det er en uke til neste gang, helt greit at timen er over for denne gang. Jeg er lei.

Ellers går det jo i bikkje her da. Han vil fortsatt ikke gå frivillig inn på kjøkkenet. Han står med halve kroppen i gangen, og halve kroppen inn på kjøkkenet, men da må han være fryktelig tørst først. Helt merkelig å se på. Er han inne der, og jeg er på badet f.esks, så løper han ut så snart jeg er i nærheten. Farlig plass ja, må jo forholde seg der på natten, akkurat på samme måte som han må gjøre det hos eks’n. Jaja.

Jeg må si at jeg ikke er så himla begeistret for å treffe andre hunder når vi er på tur. Han + han= sick. Krangler så busta fyker vegg i mellom. Jeg er ikke stor fan av det, spesielt fordi det ikke er min hund.. I dag gikk vi tur og ante fred og ingen fare. Gikk fordi en del vogner og biler, for det er sånn bilshow her nede i kveld. Plutselig rykker skinnet til, og se noe under den ene vogna der da. Jeg hører noen bjeff, og jeg bare…wtf, skvatt ja. Men jeg så ingen. Ikke før vi hadde gått en…tja, halv meter. Da hoppa det fram en sint jævle som knurra og flekket tenner. Jeg måtte jo røske skinnet milevis unna. Fysja meg, sinte hunden. Og så da, noen skritt til, og der kom det jaggu meg enda en sinting fram, og denne var jo heeelt gærn. Tørr ikke tenke på hvordan det hadde gått om han var løs. Gærning.

Vi fikk roa oss litt begge to etterhvert, så vi gikk videre. Tralla la la laaa. Litt oppi bakken, sånn ned i bakken her (ok, litt lengre unna enn nedi bakken da, men det er uansett nedover) så var det en familie som var ute i hagen og sikkert hadde det kjekt, sol og varmt og greier. Plutselig setter han duden i familen i og kauker et navn jeg skjønt var ei bikkje, på full fart mot oss. Båndløs. Fy faen for en fart, og ingen planer om å stanse. Måååka på liksom, og så bare DOING, eller BOOM, rett i brystkassa på skinnet (som fortsatt heter Balto). Jeg skvatt som faen, og brølte ut «WOOAAAAAAAHH», så hele nabolaget sikkert fikk hjertestans. Jeg rasker skinnet unna, for jeg visste jo ikke om det var en tispe eller en hainhoinj. Det er jo klin umulig å vite om enkelte bikkjenavn er jente eller guttenavn..Det var visst en tispe, for skinnet ble bare veldig nysgjerrig på henne. Duden i familyn kom etter da, og beklaget så mye. Jeg sa det gikk helt fint da, men at det var mest det at jeg skvatt så mitt eget skinn nesten revna. «Ja, hun har en tendens til å bare løpe på alt hun kan, og så bokser hun vettu». Jaha, så at trynet var litt sånn knørva ja, boksere er jo gjerne det. Men hun var lita altså, men dæven hu kunne slå fra seg hvertfall. Skinnet bare puffet tilbake, ble vel paff han også.

Jaja, kommet meg gjennom tre turer i dag og, den første var kl. 07.30 liksom….time med behandler 08.30, sweet lord. Være har vært knall i dag også, så lange turer + varmt= sliten og litt sånn tom når kvelden kommer. Ikke vært på trening i dag heller altså.

4 dager oppkastfri, sånn helt på tampen.

14 tanker om “Starting again.

  1. Høres ut som du trener nok med skinnet! Folk som ikke har kontroll på hundene sine – GRRRR – det gjør (gjør, haha, tok du den?) meg forbanna!

    Jeg håper det nå blir en progresjon hos pratedama, frustrerende med sånn frem- og tilbake :/

    *klemmeklem*

    • Både han og jeg får mer enn nok trim, det er helt sikkert.. Satser på at vi får jobbet bra framover i psyktimene nå :) <3

  2. Jeg syns det høres bra ut at dere har begynt å snakke om trume hvertfall. Håper det gir framgang :)
    <3

  3. ordklangen din er helt fengende. :D
    Føles som jeg les tegneserie der jeg ser for meg du og hunden gå tur..
    Får disse bildene i hodet igjen vettu. ;) <3

  4. Håper du får mer kontunitet i behandlingen din nå vennen, det er vondt når det hopper slik, føler liksom at man ikke får begynt å snakke ordentlig noen gang… Men, hold ut :-) <3 Gratulerer med 4 dager <3 <3

  5. haha…om jeg bare kunne fått vært en liten engel på din skulder som kunne fått med meg turene du og voffsen har…lol
    4 oppkastfrie dager..så flink du e <3<3 stå på ,stay strong ..
    heier jo på deg…alltid :-)

Legg igjen en kommentar

