Festivalliv.

For andre søndag på rad har jeg faktisk vært ute på rånetur, og utrolig nok i samme strøket begge gangene. Det vil inn i bygda der jeg aldri kunne ha funnet på å leve. Utrolig at folk faktisk bosetter seg på en sånn plass? For meg holder det å kjøre forbi i grunnen, men i dag tok det nesten helt av, fordi jeg og en venninne dro på en «festival» som var der i helgen. Det var en god del folk der, men med årets happening i bygda, så strømmer vel alle til. Vi fikk endelig en solfylt dag her, og god temperatur, så det ble levelig å være der i noen timer. Jeg ble faktisk solbrent i nakken på venstre side også. Høydepunktet i dag, tydeligvis, var «Ta sjansen», der de skulle beina seg over en såkalt «hinderløype» på kjappest mulig tid. Det var sikkert vanvittig morsomt for de folka som bodde der (det er jo høydepunktet for bygda tross alt), for de lo som noen gærninger enkelte av dem, mens jeg bare stod der…?? Men deltakerne skal ha for at de stilte opp da. Festivalens andre høydepunkt var en båtkonvoy, så kan dere jo tenker dere til hvor heftig den festivalen var. En liten kids kom bort til oss da vi fant en ganske fredelig benk ytters på moloen, i dyp samtale, og spurte hvor han kunne finne ting til å lage en sjørøverbåt av. Jeg lurte da på om han så noe han kunne lage denne båten med, men det gjorde han ikke. Ikke jeg heller.

Camilla spurte en av arrangørene der hvilket fjell som var over fjordene der, så da ble vi stående der da og høre på en historie om en fyr som eide etter eller annet, og var veldig rik, og eide både hus i Spania, en båt og en bil. Jøss tenkte jeg, bil også? Da skjønner jeg at han må være rik ja. Og typisk, som eldre folk gjerne er, så nevnte han både for- og etternavn på de folka han pratet om, akkurat som vi skulle kjenne dem mer da. Jeg hadde aldri hørt om noen av dem. Så måtte han bare gå, for han skulle se etter kone og barnebarn, vet jo aldri om de vakler seg ut på moloen og ramler i sjøen. Vi gikk videre vi også.

Nå kan jeg skryte på meg å ha vært ute i solsteik i tre hele timer på en søndag, og til og med fått farve, selv om det bare ble rødt, men det er jeg jo vandt med, når sola først har bestemt seg for å komme fram. Jeg gadd ikke ta bilder av denne festlige «Ta sjansen», men knipset litt av fjell og båter, men jeg gidder heller ikke legge dem over på pc’n. (Tatt med mobilen altså). Jeg kan jo alltids ta meg bryet med å kopiere bildet jeg la ut på instragram, som også legges ut på face, bare for å bevise at jeg har vært ved sjøen, og at det var kids der.

 

De kastet sikkert halve moloen på sjøen, og ved et par anledninger var jeg redd for at de skulle dælje de store stenene, der de selvsagt strakk armen så langt bak de kunne, for å få størst mulig fart og få dem til å komme lengste mulig ut, midt i bakhuet. Begge to klarte opp igjen senere, så jeg regnet med at de klarte å unngå å slå høl i hue.

 

8 tanker om “Festivalliv.

  1. Hehe, ingenting er jo bedre enn livet og action på bygda da. Var selv litt på festival i helga, og traff en full bergenser. De vet å skravle ja! :p
    Kult bilde :)

  2. De to guttan der va faktisk fine motiv. Å at du fikk de anonymisert til litt skyggeskikkelser va jo fantastisk :) Jeg tok bilde av de i smug jeg, da jeg tror pappaen stod ved siden av meg…..Kremt. Men nok om det.
    Ja det var deilig med sol, folk og konkurransestemning. Ikke alle som va like komiske på hinderløypa da, men det va sikkert overlevelses instinktet som slo ut når vannet va kaldt… si vi…..:D

  3. hehehe!!! du bør vurdere å skrive barnebok eller noe, om du ikke alt har gjort det….»jøss tenkte jeg,bil også» XD åååå du lyser opp dagen min :) ha en kjempe fin Mandag, og en god start på uken :)

Legg igjen en kommentar

