Ny sjekk.

I dag var jeg hos tannlegen igjen, har ikke vært der siden april. Jeg skulle selv ta kontakt for ny time da jeg kom tilbake fra Modum i begynnelsen av mai, men så har det blitt utsatt, glemt, utsatt, glemt. Da jeg endelig tok kontakt igjen, så hadde han akkurat gått ut i ferie. Selvfølgelig. Alt har gått helt fint mellom april og fram til jeg ringte. Et bare dager etter at jeg ringte, da han var ut i ferie, da knakk jeg selvsagt en bit av ei tann. Jeg har ikke kunnetygd på høyresiden siden da, for det bare iste. Tydeligvis åpent ned til nerven eller noe. Han fikk sett på det i dag, og heldigvis var det ikke noe verre enn at det var en bit av fyllingen som var ramlet bort. Fort gjort å fikse. En bedøvelse, borret vekk litt, og inn med ny fylling. Greit at ikke alle inngrep er like omfattende. Grei pris også.

Jeg hadde time midt på dagen, så jeg hadde pakket med meg treningsklær, sånn at jeg kunne ta dagens økt da jeg ferdig, det er bare 3 etasjer lengre ned. Jeg skulle se turnfinale på kvelden, så da tenkte jeg at jeg likeså godt kunne få unna treningen tidlig, istedenfor å dra ned igjen litt senere. Legekontoret ligger vegg-i-vegg med tannlegen min, så da stakk jeg hodet inn for å høre om jeg bare kunne sette meg ned og vente for å ta den blodprøven som behandleren min helst ser at jeg får gjort. Om det var noe spesielt jeg skulle få sjekket? Vel, hvertfall kalium sier jeg. Da må du ha legetime. Dessuten har du ikke tatt blodprøve siden slutten av september, så da må du nok ha en legetime. Har en time ledig om en time. Jeg tenkte at det var litt vel drøyt å sitte der å vente i en time, + litt lengre, siden timene alltid blir forsinket. Ikke rakk jeg å trene noe særlig på en time heller, så jeg spurte om det var noe ledig i morgen. Da må du ringe igjen i morgen. Eller vent litt…jeg setter deg opp på time kl. 08.50 jeg. Og jeg bare….zzzzzzz. Men greit. Da får jeg det gjort, kommer meg opp tidlig, og får kanskje noe ut av dagen. Ta meg en treningsøkt igjen når jeg først er der nede. Med mindre jeg svimer av etter blodprøven, you never know.

Nå har jeg ikke trent styrketrening siden torsdag, 4 dager uten. Jeg har kun gått turer de dagene, så jeg trodde jo at jeg var fit for fight igjen nå. Men det var utrolig tungt å løtfe i dag. Som at all styrken i meg var helt blåst bort. Tungt, tungt, tungt. Treningen føltes som et ork, noe ble halvhjertet, noe ble med lavere vektere. Jeg blir så irritert når treningen blir sånn. Når alt bare føles feil. I tillegg så ser jeg kroppen i speilet, og alt jeg ser er bare feil der også. For mye her, for mye der. «Opp på tredemølla!!» Jeg gikk på tredemølla etterhvert. Men jeg kan jo ikke løpe, på grunn av knærne. Så jeg gikk. Spesielt høyrekneet var ikke begeistret for det i dag. Verst var det på vei hjem. Men jeg kan jo ikke slutte å gå heller. Og jeg overbelastet jo ikke knærne. Jeg bare gikk. Når jeg kjenner på betennelser, føler at alt er tungt, og hater det jeg ser i speilet, så blir jeg bare sur og irritert. Hat, hat, hat. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har stått foran speilet og løftet vekter, og hatt lyst til å pælme vektene i speilet, i blindt raseri over det jeg ser. Da må jeg bare trekke pusten, og se vekk en stund.

På sånne dager går det galt. Og selv om det i utgangspuntet ikke er greit, så er det greit likevel, if you see what I mean. Det er ikke sånn at jeg blir mer irritert når det går galt, irritasjonen er den samme uansett. Noen dager føles bare mer feil enn andre. Det trenger ikke å ha skjedd noe, det holder i massevis at jeg har en såkalt «feitdag». Der jeg føler meg 100 kilo tyngre enn dagen før, selv om jeg ikke ser noen endringer i speilet. Det holder i massevis at jeg ser det samme fettet som jeg så i går, og så blir det dobbelt så ille i dag enn det var i går.

Jeg har en liten oppgave jeg må gjøre, har ikke noe bestemt tid jeg må få gjort det innen, men vil jo helst få det gjort så snart jeg kan. Grubler meg halvt ihjæl på hvordan jeg gjøre den. Men det blir det blir, jeg får det vel til på et vis, så får det gå som det går. Jeg har jo forsåvidt såvidt begynt så lenge jeg tenker, haha. Det er vel der de fleste oppgaver begynner, i tankeprossesen.

Jeg har fått en liten dose med idrettslykke i dag. Turn for kvinner. Jeg elsker turn. Det er noe jeg har likt i alle mine år, helt siden jeg selv drev med det. Det er ikke ofte det vises på tv, så det går 4 år mellom hver gang jeg ser da. Det er noe magisk over turn. Det går heldigvis flere kvelder denne uken, så jeg skal hvertfall ha med meg kvinne finalene. Må si jeg er litt imponert over han derre pil og bue fyren assa, han har jo gjort det bra i dag. Heia Norge.

Må vel nesten hoppe tidlig i seng i kveld, sånn at jeg kommer meg opp for å bli stukket ihjæl i morgen tidlig. Gleder meg ikke akkurat.

12 tanker om “Ny sjekk.

  1. Tidlige timer er et snork når kroppen ikke er vant til å stå opp før litt utpå. Jeg har time hos Dr.Dyr i morgen, ikke bare jeg som kommer som en zombie, men to b-hunder også.

    Pokkers speil og kroppsmisnøye…

    Kjekt med turn på tv ja, er jo så sjeldent. Var imponert over hun ene amerikanske på bommen. Gleder meg enda mer til RG når det kommer litt uti august. RG er ikke det samme som det var da jeg drev på, men det er morsomt å se hva de får til.

    Fant akkurat ut at det går en dokumentar på FEM om bulimi, en eng merkelig nok ikke har sett før. My child is not perfect heter den. Sett?

    • Gawd, ja, enda godt vi er to i morgen da, haha. Jeg er ikke like begeistret for RG, men helt greit. Kommer nok til å se på om jeg kommer over det :) Jentene var USA var jo helt amazing i dag da. Gøy!! Jeg får pokker meg ikke inn FEM lengre!!!! Typisk assa, fikk jo ikke sett sist gang det var doku om sf heller…gawd.

      • Tror kanskje det stod feil i prog. Infoen, for det er bare om stamming og atferdsvansker.

        Men når du er så tidlig ferdig hos legen kan du jo få med deg håndballkampen til Norge, den går i ti tiden :)

      • Hadde jo passet perfekt om de viste den på treningssenteret, så kan jeg spinne og se på kamp :D

  2. Hei!
    Du fikk en tidlig start på dagen du. Jøsses
    Godt du fikk ordnet opp i tannproblemet, så du får begynne å tygge som oss normale folk igjen. ;)
    Vi har samme legekontor og tannlegekontor vi..hehe snedig..:) litt gøy å.hehe
    Skal straks på trening jeg å nå. Må bare ta en morravask først.
    Apropos knær og bein. Skal bære singel i bøtter senere, så jeg tror ikke jeg tarn helt ut på treningstudio i dag. Men kjente det i høyre kne, da jeg bar 1 bøtte igår. så det ska bli spennende å se hva den sier når jeg har tenkt å ta flere bøtter. I går malte jeg resten av kjøkkenet så det ble ikke bæring på meg. Da jeg har sagt jeg må prøve å bli ferdig med 1 prosjekt i gangen, da jeg har en tedens til å begynne overalt.
    Får du noe for betennelsen i beina? Vet legen om det? Tror du har sagt d før, men hukommelsen min er som en hullete ost…..gaw.. <3

    • Duuuu, har du tatt med IKS info til tannlegen? Så det var noe der, og jeg tenkte på deg, haha.
      Får ikke noe for betennelsen i bena nei, må gjøre øvelser for at det skal bli bedre, medisiner kan ikke fikse det. Legen vet om det ja, han tøyde og bøyde på knærne i februar.
      <3

  3. Håper det gikk greit hos legen og med stikking, urk aldri noe gøy noen av delene og når man da må opp tidlig hjelper ikke det akkurat, men godt å bli ferdig med det, krysse det av lista :) Godt du fikk fikset det ødelagte hos tannlege, vondt når man mest ikke kan tygge..
    klemmer <3 <3

  4. Du har ikke vært hos tannlegen siden april. Jeg har ikke vært siden nittitallet en gang. Synes de godt kunne tatt en blodprøve når du først var der. Samme styret på legesenteret jeg bruker.

    • Kom deg avgårde mister. Vel, måtte ha sånn rekvisajon fra legen, og jeg gadd jo ikke vente en time da…så da ble det i dag da…jaja.

Legg igjen en kommentar

