Jeg har en stalker.

Det var nesten så jeg ikke trodde mine går små (øynene altså. Jeg har bare en hjernecelle) da jeg våknet i dag. Sol? Kan det være sol? Jeg mener, er det mulig liksom? Varmt også da kanskje? Eller? Jaggu. Hele 18 grader. Var nesten så det var greit å stå opp jo. Skjønt jeg frøs jo på beina da, for her var det gjennomtrekk. Men jeg syntes nesten det var greit likevel, kan jo ikke klage på det når det endelig er fint vær. Jeg bare krølla dem sammen og stappa dem inn under ræva når jeg satte meg i stolen her, med en kopp kaffe, og litt frokost. Og så fikk vi besøk, så da ble jeg sittende der da, med beina krølla.

Da middagen var påbegynt, og besøket hadde dratt, så tok jeg med meg sekken med kameraet i, og gikk meg en tur ut. Måtte nyte været, bruke muligheten til å gå i naturen her, og ta bilder. Naturen her er noe helt annet enn i Molde synes jeg. Det er finere her. Nå mener jeg at det er finere enn i Molde by, da regner jeg ikke med omegn. Her er det mer kystfølelse. Berg, knauser, hav så langt du se, tang og tare, båter. Nå er det jo båter, tang og tare i Molde også, men her er det finere nede ved havet. Her kan vi gå langt unna all trafikk, bare natur, blått hav. Fred liksom.

 

Vakkert, ikke sant? Her kan man vandre rundt og bare nyte. Sitte på svabergene og se utover, la tankene vandre. Nyte sola, se havet som glitrer, høre vannet som skvulper inn mot stenene, se tangene som danser i vannet. Utrolig nok lite måkeskrik, og godt er det, for de har det med å ødelegge idyllen. Her føles det ikke ut som en orkan bare det blåser litt, som i Molde. Her er det bare friskt, knapt merkbart, selv om man går ved havgapet.

Jeg fikk meg en god tur ute i solen i dag, gikk langs havet hele veien, klatret over berg og knauser, trasket i lyng og mose, knipset bilder i ulike retninger. 2.5 time i naturen, gått løyper jeg ikke har gått på mange år. Det er veldig fint der nede hvor jeg har gått i dag. Ikke at jeg fatter hvordan jeg klarte å bade på den lille badestranden da jeg var lita, for det er tang, tang, tang. Mn jeg syntes vel det var kjekt da. Egentlig er jeg livredd for tang. Aner jo ikke hva som kan gjemme seg der. En hai f.eks. Jeg har i utgangspunktet vannskrekk, så når jeg først bader i havet, så bør det være rensket for tang. Hvis ikke så får jeg nesten panikkanfall om jeg kjenner noe sleipt sveipe borti leggen min. «Hai!! Hai!!! Jeg blir spist levende!!! Æ dævve!!» Sånn ca. Grøss. Nei, best å la være å bade i havet her.

Hadde blæra mi vært noe større, så kunne jeg ha vært lengre ute på tur i dag, men jeg trasket meg hjemmeover. Er ikke sånn overvettes glad for å slenge den bleke ræva mi uti natur, med fare for at hvemsomhelst kan komme rundt neste ving eller hoppe fram fra en random busk. Folk kan dessuten tro at det får solstikk når de ser noe stort og hvitt lyse mot dem. Nei, det holder at sola på himmelen lyser opp, om ikke ræva mi skal gjøre det samme. En gang, for mange år siden, da jeg var på Roskilde og det ikke spilte noen rolle om jeg pissa ved gjerdet sammen med gutta, så uttalte en nordlending som var sammen oss der : «Dæven for ei bleik ræv du har!». Og jeg bare….tror kanskje du hadde syntes det var verre om jeg ikke hadde hatt noen ræv i det hele tatt, da hadde du ikke hatt lys til å se hvor du pissa en gang. Dette var på natta ja. Vi bodde noen meter unna dassene der, gadd jo ikke fly dit bort for hver gang vi trengte tømme blæra. Greit for gutta liksom, så jeg gadd ikke jeg heller. Slengte meg heller med dem bort mot gjerdet. Festival ♥ Men synes ikke det passer seg å forpeste naturområdet her bare fordi blæra mi er stappa.

Jeg burde vel gått meg en tur ut igjen snart, for nå som det er sol ute, så blir det vel solnedgang også, og den kan ses fra varden her. Ja, vi får se, vi får se. Burde vel bare ha kommet meg avgårde før jeg blir sprø, jeg har hatt en stalker rundt meg i et par timer nå. Ei sånn derre skikkelig plagsom flue som ikke vet inn eller ut. Ei sånn som stresser ræva av seg, uten at den vet hva den skal eller vil. «Jeg er her, nei her, så nå, hallo, her er jeg, kan du se meg? Ser du meg nå`Nå da? Hva med nå? Nuh? Haha, nå er jeg her! Ooooog der.» Oppå hodet mitt, i håret, på armen, på skjermen, på stolen, på hodet, på armen, på pc’n. Og jeg bare: Hvis du har lyst til å se på bildene mine, så kan du for pokker sette deg fint på stolen der, og bli_sittende! Men nei. Nå labber den pokker meg som ingenting liksom, over pc-skjermen. Jeg tror jeg tar meg en cider jeg.

20 tanker om “Jeg har en stalker.

  1. så flotte bilder! virkelig idyllisk.
    hadde en flue på rommet mitt i går som oppførte seg likedan. utrolig irriterende og lite moro…:)

  2. Haha, hai du liksom ;) Det er vel heller en spekkhogger som kan komme. Ja, det er en hval, men velg heller å fokusere på at det er en delfin. Ja, fordi spekkhoggere er nemlig i slekt med delfiner ;)
    Og du, ang den stalker’en. Jeg har kjøpt sånn elektrisk rackert som slår selv det modigste insektet. Men vær obs på at det smeller og at det stinker litt «brent kjøtt» etterpå.. Men bedre det, enn en stalker som ikke går på to ben ;)

  3. Å tisse ute på Roskilde Festivalen hører jo med. Men fy så hele område stinker amoniakk på slutten av festival helgen. Fysj altså.
    Fluer er noen eklinger. Hadde en klegg som forfulgte meg en 8 km lang runde i skauen idag. Den stakkarsen måtte tilslutt bøte med livet da treningsterapauten moste den inn i låret mitt.

  4. Svar: Hahahaha, nei ikke like fint å sprade rundt i joggisen heller da, og ustelt hår. Da får du i alle fall oppmerksomhet ;)
    Men kjære vennen; du trenger ikke å gjemme deg i store klær. Du er overhodet ikke stor, DET har jeg sett flere ganger med mine egne øyne. Men, jeg skjønner at det ikke hjelper at jeg sier dette. Jeg tror kanskje det også er ekstra vanskelig å kjenne klærne mer tettsittende på kroppen mens man er på vei opp i vekt er ekstra slitsomt.. Been there… Og skal trolig igjennom det igjen, mens jeg er under behandling ved Gaustad… Puhhh.. Nei, vi får bare støtte hverandre <3 <3

Legg igjen en kommentar

