Sommer du liksom..

Er det ikke tragisk når det skal være sommer, og så må du ha på deg ullsokker fordi du holder på å fryse skvett ihjæl? Jeg hadde istapper på tærne da jeg våknet i morges, måtte hakke dem løs og finne fram varme sokker og pledd. Venter nesten bare på å se noen snøfiller dale ned fra himmelen snart. Sommer’n sin det. Ikke rart det føles som at sommeren kun er på en aldri så liten snartur i noen dager mellom vår og høst.
Trenger ikke være redd for andregrads forbrenning i år da, for det virker som sola har en helvetes kamp med de gampeskyene for å i det hele tatt få gjennom noen usle stråler. Men det er jo jazzfestival, dette været hører jo med, blir ikke jazzstemning uten møkkavær.

Jeg har ikke en pøkk å oppdatere, her er det stillstans så det synger etter. Ikke en eneste maur eller edderkopp å rapportere om heller, de orker vel ikke gå ut av heimen i det kjølige været de heller. Små som de er, så fryser de vel lett på beina. Kanskje jeg skulle ha strikket noen sokker til dem, men da er jo faren for at de vil komme på besøk større, så jeg tror jeg lar være.

Jo, jeg sjekket ut når fastlegen min er ute i ferie. Han starta nå på mandag som var gitt, og har ikke mindre enn 5 uker. Så at alle de andre der nede også har gått ut i ferie samtidig. Det er visst en vikar der nede, så de hadde full legedekning stod det på hjemmesiden deres. Den vikaren skal virkelig på tynt seg skjønner jeg. Nå trenger jeg i grunnen ikke absolutt ha en time med min fastlege for å få tatt den fordømte blodprøven som behandleren min helst ser at jeg får ordnet med, og hun vil at jeg skal få tatt den inne neste time med henne. Jaja, får vel bare ta det etterhvert likevel da. Det plager meg ikke at legen er borte, hadde jeg ikke måtte ordna med den blodprøven (han må jo tross alt krysse ut hva jeg skal sjekkes for), så hadde jeg ikke tatt kontakt med han anyway. Selv ser jeg for meg at det ikke er noen mangler eller forstyrrelser sånn fysisk, så det er ikke noe stress liksom. Men behandleren min mente at det var viktig, at oppkast faktisk fører til elektrolyttforstyrrelser. Jeg ble nesten overrasket over at hun faktisk hadde såpass peiling, for jeg vet nesten ikke om legen vet det. I alle år har jeg tatt blodprøve uten at han har ført opp at kaliumen bør sjekkes. Jaja, kan jo ikke huske på alt heller. Fint at jeg kan nevne det da, minne han på det. Må nevne at han er en flink lege altså, bare så det er sagt. Det ble hvertfall sjekket sist gang jeg tok en prøve, i september en gang. Virka som ting var ok da, i følge oppsummeringen jeg fikk da jeg kom på Modum, for resultatene ble sendt dit.

Nå holdere jeg på å krepere av kjedsomhet, så nå skal jeg avslutte her, pakke sekken og stikke ned på trening. Siden det er fredag (har gått litt i surr med dagene nå som det er ferie, så det var nesten så jeg ikke visste det selv, at det var fredag i dag. Jeg hadde nemlig fredagsfølelse på tirsdag alt…) så er det søkemotor. Det blir bare verre og verre synes jeg, som i kjedeligere. Alt for mye sykdomssøk. Kæm ån people, give some more shit. Her er hvertfall noen, sånn for syns skyld nesten:

borderline høgskole – Har aldri hørt om en egen skole for det…men man kan jo fort bli ustabil av å gå på skolen..

hyttedusj pose – Poser kan brukes til mye nyttig de..

når bør msn ta vallergan – høres ut som du har tatt for mye vallergan..

himmel klar – ikke mye klar himmel her gitt, sola har jeg nesten ikke sett i det siste, for den gjemmer seg bak alle skyene. Men det sies jo at bak skyene er himmelen alltid blå, så den er sikkert klar der.

kjæreste med en tyrker blogg – Jeg foretrekker en kjæreste i menneskelig form framfor en blogg.

slo tenner i kirkedør – hva skulle du nå i kirken å gjøre da?

våkner slapp tung i hodet – Sånn er det med meg og, når kroppen står opp av senga, såligger liksom hodet fortsatt igjen, klarer ikke helt å henge på.

kalorier av å gå opp trappene i vikersundbakken – Tror ikke det er så mye næringsinnhold i den aktiviteten altså.

kaffe oppskrift – Sett i filter i maskin, hell oppi vann i beholder, ha kaffe oppi filteret, slå på maskin. Eventuelt ha kaffepulver i en kopp, kok opp vann, hell over i koppen. Enkel oppskrift i grunnen.

 

7 tanker om “Sommer du liksom..

  1. Flott at hun viste dette med elektrolyttforstyrrelser. tyder jo på at hun har noe peiling…høhø
    Jeg fikk faktisk beskjed av RASP at jeg skal ta blodprøver oftere. Tar de jo en gang i blant, og grunnet bulimien så er de jo veldig fine. Det er jo bakdelen med denne oppkasten. Men nå skal jeg i alle fall ta prøver sånn nesten hver måned… kjenner jeg gruer meg allerede :/ *kommer-du-og-holder-meg-i-hånden?*
    Men jeg er mer redd for edderkopper, så vi skal kanskje være glad for at det ikke er for varmt….haha
    Ha en topp trening; Få ut alt sinne og aggresjon!!!

  2. Nå skal jeg absolutt ikke skrive her at sola skinner fra skyfri himmel, jeg er helt svett :)
    Så skreiv jeg det likevel, hehe.. Men sommeren burde komme i hele landet på en gang, skjønner ikke helt det der altså <3

  3. Svar: Vet du… Det VET jeg at du er!! Og det er bare så utrolig godt at jeg vet det :)
    …ble litt mye vet, vet, vet her… Men du vet ;)
    Og du var jo en av de føste jeg måtte ringe til å fortelle om dette! *breaking news*
    Jeg setter så utrolig pris på at vi har hverandre <3 Både i tykt og tynt <3

  4. <3 <3 <3 Klemmer, håper sommerværet kommer snart hos deg også, hvis det hjelper så er det sommer her, men jeg jobber natt hele helga…

Legg igjen en kommentar

