Jeg har fått den ære…

av å lese manuset til en bok som snart skal ut i trykk. Jeg har en stund fulgt prosessen i skrivingen til denne forfatteren, som er ei fantastisk jente. Jeg har sett fram til at boken skal gis ut, for den skal jeg ha. Det er alltid noe ekstra når du kjenner personen som skriver en bok. Når du på en eller annen måte har fått blitt kjent med et menneske, fulgt en prosess, og så blir det hele en bok. Jeg fikk en mail i forgårs, om jeg hadde lyst til å lese manuset, ikke for å rette på skrivefeil eller noe sånt, men for å gi en tilbakemelding på om det var bra, hva jeg synes. Jeg ble mildt sagt veldig overrasket, og ikke minst så følte jeg meg beæret, at jeg skulle få lese det. Jeg trengte ikke lese det, jeg kunne si nei, det var helt opp til meg, men hallo, selvsagt vil jeg lese! Jeg har jo gledet meg til at boken skal komme i trykk, fordi jeg skal ha den! Selvsagt vil jeg lese! Til tross for noen vanskelige og tunge dager, så satt jeg med et stort smil om munnen da jeg fikk den mailen. It made my day.

I dag fikk en mail tilbake, med vedlegg av manuset. Jeg spiste pliktoppfyllende et måltid, jeg hadde jo tross alt vært å trent noen timer, svetta og jobbet hardt, da føles det enklere å spise, da er det mer greit, da kan jeg holde ut å være mett. Deretter åpnet jeg vedlegget, satte meg godt til rette i stolen, og lot meg bli oppslukt av innholdet. Det er mange sider, selvsagt, det er jo en bok, det skal bli en bok. Jeg har til nå sittet her og lest i 2.5 timer i strekk, lest 1/4 av manuset. Jeg er oppslukt, jeg er helt med i fortellingen. Pc’n brenner i lårene, men jeg kan ikke stoppe nå. Kan ikke legge det vekk for dagen. Jeg tenkte bare jeg skulle ta meg en liten pause, for å skrive et lite innlegg her, så er det tilbake til lesingen. Jeg har noe av betydning å fylle resten av kvelden med, ikke bare sitte å lese folks statuser på facebook, eller bla meg gjennom blogger. Men noe annet, noe som betyr noe, for et annet menneske. Blogger tar jeg igjen senere, når jeg trenger en ny liten pause. Det blir mye lesing for øynene, men heller fylle hodet med å lese, framfor å kjenne på mine egne følelser akkurat nå. Det får ta en pause, jeg har mer enn nok av tid til dem ellers.

 

16 thoughts on “Jeg har fått den ære…

    • Lilleredd har du det bra?? Brukte å lese bloggen din. Men no e det kommet passord. Håper det går bra med dæ!!!

      Stå på Laila du e sterk.

      • Hei Silje :)

        Ja, det går helt greit. Bare trengte å ha bedre kontroll på hvem som leser etter at mammaforumgreiene blusset opp igjen og det nok en gang ble masse styr.

  1. Så spennende. :) Ja det må være en ære!
    Du får reklamere for den når den er ferdig og klar til salg!!! Jeg selv er kjempenyskjerrig. Får du lov å si ja eller nei, om jeg spør om den handler om sp.f? Klem

    • Ohoho, jeg kommer til å reklamere, believe me ;) Jeg tror jeg skal vente litt med å avsløre noe ennå, må jo ha godkjennelse av forfatteren vettu :) Vi må treffes en dag da søta :)

Legg igjen en kommentar

