Blodslit.

I følge værvarselet på tlf min, så er det 16 grader her i dag. Knall sol på skyfri himmel. Desidert den fineste dagen vi har hatt her så langt. I tillegg er det fri, og da er det ikke noe som skjer her. Så da kunne vi jo ikke bare sitte inne og se på at sola skinte så flott og fin ute. 4 stykk av oss stakk avgårde på en lang sykkeltur, opp til noen gruver et stykke unna her. Første del av turen var ganske ok å sykle på, men jo nærmere gruvene vi kom, jo mer blodslit ble det å tråkke på de ikke så altfor moderne syklene som Modum Bad eier. Jeg tenkte som så at jeg skulle få mest mulig ut av denne turen, treningsmessig, så selv om det var veldig bratt oppover mot slutten, så skulle jeg pokker meg ikke gå av sykkelen. Jeg skulle helst ikke stå å tråkke heller, for det er mye tyngre å sitte og tråkke når det går oppover. Lårene verket og brant da jeg nærmet meg hver topp, men pokker så digg det var å komme opp, uten å ha gått av den fordømte tungtrådde sykkelen. Vi brukte 1 time og 15 min. opp til en liten parkeringsplass hvor vi parkerte syklene, så var det å traske videre opp til toppen, fortsatt i samme bratte terrenget, enda litt brattere faktisk. Der hadde jeg nok mest sannsynlig måtte hoppet av om vi hadde syklet. Vi kom oss til toppen til slutt, hvor vi tok en pust i bakken og spiste lunsjen vår der. Flink som jeg er, så hadde jeg faktisk tatt med meg ekstra niste, og klarte å spise alt. Jeg klarte å tenke at kroppen trengte det med den harde økten jeg hadde gjort. Og det føltes helt greit faktisk.

Tilbaketuren splittet vi oss litt, dvs, vi kjørte i hvert vårt tempo. Jeg skulle hvertfall ikke ligge bakerst, så jeg peisa på alt jeg kunne, og la i teten hele veien tilbake. Etter en halv time var jeg plass på Modum igjen. Rimelig sliten, men veldig fornøyd. Mens jeg var varm i skrotten, så tok jeg likesågodt å kjørte på en halv times styrkeøkt på overkropp. Ingenting er som en dag med trening. Middagener mye enklere å få til også da, når jeg har fått kjørt kroppen litt. Jeg spiste til og med karamellpudding til dessert. Now how about that? Sola skinte ennå like mye, så samvittigheten hadde kvalt meg om jeg bare hadde blitt sittende inne, så jeg lurte på om vi ikke skulle gå ut, så vi samlet oss sammen, alle som er her i dag, tok med hånkler og la oss i sola. Musikk, latter, sol og godt humør.

Nå ramlet vi inn alle mann (kvinner), og jeg aner ikke hvor alle ble av, så nå sitter jeg her på stua og trykker da. Noen av dem slukna vel på senga kanskje, man blir jo fort stuptrøtt i fint vær. Faen, nå kom det inn en feit humle gjennom vinduet her…jaja, kjekt med selskap. Dagen har gått, og den har vært fin. Håper været hol der seg sånn utover uka også, skjønt vi har jo en del program inne så klart, tvilsomt at vi har undervisning ute..men det blir jo litt dødtid innimellom, så får vel stikke hodet ut da.

Den snille mannen stakk faktisk hodet innom stua her nylig, han sa at jeg ikke måtte skryte så altfor mye av det fine været som er her, for det kunne risikere at flere ville søke seg inn hit, det er køer allerede, så han mente det ikke trengstes å fylles opp enda mer nå. Jeg måtte visst trekke fra litt av det jeg skrev. Jeg gjør jo selvsagt ikke alltid som jeg får besjed om, så da får han bare pent finne seg i det. Han sa det sikkert bare for å kunne bli nevnt i bloggen tenker jeg….

Kjenner utrolig nok at jeg er litt rastløs, burde vel funnet på noe fram til kveldsmaten..Kjeder meg visstnok en smule..kaffetørst er jeg også..

Håper dere har hatt en fin 1.mai?