Hvilken roller spiller du?

Jeg hadde sett for meg at dette kunne bli en litt lang dag. Kurs i IKS sine fine lokaler fra kl.11-17. Da jeg leste gjennom programmet så kjente jeg at det knøt seg litt i meg da jeg så at det stod rollespill. Det er, for å være helt ærlig, ikke noe jeg er så veldig glad i. Men her var det ikke noe valg, for størstedelen av kurset bestod av rollespill i litt ulike varianter. Vi var ikke mange på kurset, og rollespillene ble kun innad i gruppen vi var i, så det var ikke ille i det hele tatt.

Vi hadde litt terori, i form av powerpoint, men for at læringen skal sette seg bedre, så ble det altså rollespill. Man husker gjerne ting man selv har gjort, mye bedre enn ting man bare har lest eller hørt. Selve kurset gikk ut på å lære hvordan vi skal kommunisere med andre, enten ved selv å holde et kurs, eller ved å være den som noen henvender seg til.

Vi mennesker kommuniserer med hverandre hele tiden, via språk, atferd og tolkning, så det var interessant å være på kurset i dag, for nå vil jeg kanskje bli litt mer bevisst både ved å lytte til, observere og selv å delta i samtaler. Veldig lærerikt og nyttig. Nå er jeg spent på hvordan dagen i morgen blir.

Veldig kjekt å hilse på de andre, og ekstra kjekt å se min kjære M. igjen så klart. Ble møtt med en skikkelig knusekose klem. Nå er jeg litt sliten og trøtt, men er tilbake i Ski. Nå vil minstemann ha meg med for å leke her, så får vel bare adlyde tenker jeg.

12 tanker om “Hvilken roller spiller du?

  1. Fint å høre at kurset var lærerikt! Rollespill hørtes skummelt ut, så bra det ikke var så skummelt som du fryktet. Jeg synes slike ting er veldig vanskelige, klarer liksom ikke å spille roller på den måten..

  2. Rollespill har alltid skremt meg. Så bra at du våget,Laila!! Spennende med kurs på IKS. Var en gang på kurs i Oslo for mange år siden,men var for dårlig til å ha så mye utbytte da.
    Håper du koser deg hos søsteren din selv om du er sliten <3
    Vil også si at jeg blir veldig glad av å se på de nydelige bildene du har lagt ut:-) Du har virkelig talent! Rosen er velfortjent og kommer fra mitt <3

  3. Spennende men samtidig så skummelt. Hver gang jeg skal være med på noe sånn rollespill ting så blir jeg shiitnervøs, men det er ofte verre før.. Kose deg videre og lykke til videre flinka <3 <3

    *klemmer* <3

  4. Toppen å høre at du utfordret deg selv i rollespillet!!
    Håper du får en god natts søvn i natt da, og at dagen i morgen blit minst like lærerikt!!
    Lørdagsklem <3
    …og å lære mer om hva som skjer under selve kommunikasjon(er) er alltid nyttig å ta med seg :)

  5. Hørtes ut som et veldig interessant kurs ja. Synes det er spennende med kommunikasjon. Jeg tok en gang et kurs i kommunikasjon og atferd i regi av dps`et jeg var innlagt på for en tid siden. Det var helt utrolig interessant å lære om hvordan vi mennesker kommuniserer med hverandre, og jeg fant det virkelig fasinerende at bare 4% av språket vårt som faktisk er verbalt.

    Kos deg masse videre <3 :)

    • Lærte mye nyttig her altså. Det var i forhold til samtaler her da, mellom en hjelpesøkende og en hjelper. Gjett om jeg har lagt merke til dette i forhold til samtaler jeg selv har vært i, og i mellom andre da, haha. Will do <3

Legg igjen en kommentar

