Påska i heimen.

Her står det ikke på fantasien. Når kidsa har kommet seg i seng etter en lang og viltet dag, så er det de voksnes tur til å leke. Det går selvsagt i den obligatoriske quizutspørringen, der svogern svarer alle andre rekker å høre ferdig spørsmålet. Så vil søstern spille Kennedy games. For de som ikke husker, eller aner hva det er, så setter man opp f.eks by, artist, mat, planter og yrker. Deretter bestemmer en person, helst en som ikke er med å spiller, en random bokstav, og så er det om og gjort å finne alle overnevte på den bokstaven. Så hamstre poeng. Like ord gir ikke poeng. Vi tok aldri noen poengoppsummering, så jeg kan godt påta med seieren.

Andre søstern synes det er hysterisk morsomt med miming. Ikke min favoritthobby, men jeg ble da med. (trengte et lite avbrekk fra Wordfeud) Morsomst blir det når vi finner egne ord, alle skriver en haug hver. Det blir ikke fullt så gøy om man ikke bruker altfor enkle ord. Jeg merker at fantasien ønsker å ta kortslutning når jeg må finne ord, og da kan det ført bli litt loyd. Men jeg kom hvertfall opp med «grei hest», «hæla i taket og tenna i tapeten», popkorn, kokko, bø og lyn.

Jeg trakk både lyn og popkorn selv, og ved imitasjonen av lyn, så var jeg et øyeblikk nesten redd vi måtte ringe etter ambulanse grunnet hjertestans. Søstern lo så hun remjet og nesten dævva. Kanskje jeg bør vurdere skuespilleryrket? Pappa trakk min lapp med hælspark, jeg var enda en gang litt bekymret for at ulykken var ute, der han tok sats, hoppet og klinket hælene sammen. I mitt hode tenkte jeg det ikke helt på den måten…

Søstern holdt forøvrig på å forgå da typen til andre søstern prøvde seg på fantorangen og gåsehud. For noen scener. Trenger dere litt humor i påskedagene, dra med dere familien på mimelek. Jeg spiste faktisk litt potetgull mens vi holdt på, da kan dere jo tenke dere hvor oppmerksom jeg var på leken.

Jeg har nå kommet meg gjennom både ribbe, pinnekjøtt og bacalo til middager her. Og dessert både i går og i dag. De neste dagene blir det å rulle inn litt, føles ut som jeg har spist for en uke på disse to dagene. Jeg har knapt vært utenfor dør, for her er været mer ustabilt enn humøret mitt på de verste dagene. Var på kafé en tur med ei bloggvenninne i går da, traff henne for første gang. 3.5 time går ført når begge to har skravlesjuka. Hyggelig.

Nå kom jeg på at det er fredag, og at det søkemotordag, men Blogger fra mobilen nå, så da får det jaggu meg komme i morgen istedenfor, så kan dere late som at det er fredag da, og ergo få en ekstra fridag. Smart.
I følge en stykk kids, fra en barnehage her i Molde, som ble intervjuet på tv, så kunne vi få vite at på langfredag så fikk Jesus en spiker i foten og døde.

image

13 tanker om “Påska i heimen.

  1. I min verden heter det Gruble, ikke Kennedy games.. Men høres ut som du har kosa deg! ^^
    (Jeg kommer til å bli så forvirra i morgen når du kommer med bloggsøk..)

  2. Skal være liv i leiren når smårollingene herjer :) Her hos meg har det vært litt verre sjau, med den ene syke etter den andre. Unger altså, de drar med seg basselusker hvor enn de går… Men er jo litt det hele, så annerledes enn vanlig.

    Liker påskesveisen. Halv hanekam :) Regner med det blir det hver dag, eller kanskje et par påskehareører også en dag ;)

    • Sluppet unna basselusker her da, thank gawd. Hanekam er en sveis jeg hadde for et par år siden faktisk, tenkte jeg måtte prøve noe nytt nå, haha. <3

  3. Dæven :-P Jeg trodde familier bare gjorde slike ting på tv jeg :-P Mimeleker og sånt altså ;-) Haha! Hørtes jo veldig artig ut da ^_^

    Klemse på

  4. Hehe, moro for barna (les:dere) detta skjønner jeg ;) Så bra at dere finner på sånt sammen! Forøvrig vil jeg også gi deg cred for maten- flinke Laila! :D

Legg igjen en kommentar

