En terrorist i senga.

2 timer til avgang fra Modum Bad, 2 timer til litt frihet utenfor murene. Dagens program er strax ferdig, kun middagen som står igjen. Har akkurat hatt fysisk aktivitet, men i dag fikk jeg ikke presset fram en enest svettedråpe engang. Men det var i det minst litt gøy da. Latter og engasjement er bra. Har også vært og dealet med ernæringsfysiologen, så nå har jeg fått ordnet med næringsdrikker til hjemmeuka. Mye mat i god drikke sies det. Næringsdrikk med jordbærsmak, kakaosmak og eplesmak går finfint for min del. Smaker som milkshake, og det liker jeg. Nå sitter jeg her med litt reisenerver, litt utålmodig etter å reise kjenner jeg. Når jeg først må hjem, så kunne jeg liksågodt ha reist tidlig i dag, men nå er det sånn at vi ikke får reise før etter middagen. Men da reiser vi når vi har presset ned siste bit. Eller, det siste vi trykker i oss er jo en yoghurt da. Nå gleder jeg meg til å kjøpe meg pepsi max til reisen. Jeg må avlevere den lille julestjerna mi til en eller annen som jobber her, sånn at den ikke dævver innen jeg er tilbake. Jeg må nok også gi nøye instrukser for behandling. Kommer til å savne jentene den uka jeg skal være hjemme, det blir rart å skulle spise helt alene, eller å sitte på stua om kveldene og glane tv alene. Men det er jeg jo i grunnen vandt med, så det skal jeg overleve. Dessuten har jeg en del ting jeg må jobbe med til uka også, så tiden vil nok gå. Men nå må jeg klappe sammen pc’n og komme meg i dusjen, pakke ferdig og så er det middag om en times tid. Ready to take off.

Denne fredagen husker jeg hvertfall på å komme med siste ukes søkemotor. Folk søker pokker meg på mye rart…Just take a look.

dritt – Ja det kan du si.

spøkelse pinnedyr – Det ryktes at det spøker her på Modum, og vi i spis avd. har hørt mye støy i etasjen over (traumeavd.) Dvs, det er ikke dem som bråker, for de hører også ting. Det høres ut som noen driver og ommøblerer der opp, sent på natten, så jeg tviler sterkt på at det kan være pinnedyr som går igjen her.

raketter – dyr hobby å drive med.

krampe i foten – Da  går det vel i rykk og napp vil jeg tro?

kvise nederst på magen – Er du sikker på at det ikke er navlen din?

hvordan fikk du anoreksia – Jeg fikk aldri anoreksi jeg.

hvordan er det å ha bulimi – Joda, neida, hysterisk morsomt. Dævver nesten av latter kan du si.

ostehøvel blod – Jeg har høvlet hånda noen ganger kan du si. Fordømte nye ostehøvler er lynskarpe.

en terrorist i senga – Midd?

tilstander kledd seg ut – Ja, min bulimi kler seg av og til ut som angst.

hvorfor man liker maten ? – Kan rett og slett være at man liker det.

sittestilling tkd – Den kan jeg, den kaaaan jeg :D (tkd betyr forresten taekwon-do for de som lurer)

blir suicidal av når jeg drikker - Ok, best å holde alkoholen unna deg skjønner jeg.

klaskende pupper – Kan ikke akkurat skryte på meg så store pupper at de klasker noe særlig. Men av og til hadde det jo vært kult å kunne ta en boobslap på noen..

kunne ha gjort - Ja, kunne jo det, men det gjorde jeg altså ikke.

mamma fant ut av jeg glemte mat spiseforstyrelse - Fy og fy, tenk å glemme maten.

hvorfor føler jeg ikke skam – Kanskje du er skamløs?

da er håret kort og brunt.. vet ikke omn jeg skal le eller gråte! – Au da..best du raker av deg alt sammen da ja. Kort og brunt liksom, ikke bra.

hvordan begynner senilitet – Mmm…husker ikke.

måtte ha meg skate sko – Omg, må ha vært dritflaut!

jeg vil ha anoreksi – Nei det vil du ikke. Du vil mye heller ha skate sko.

feet in bed – Foretrekker å ta dem av meg før jeg legger meg, sånn at jeg slipper å ha dem i senga.

gutten skal tisse – Ok, greit å vite.

sitter du og glor? ok, rop på flere…. – Nje…hvis jeg begynner å rope og kauke i korridorene her, så vil de nok komme og legge meg i bakken og putte meg oppi en belteseng. Kanskje de trer en tvangstrøye over hodet på meg også. Best å la vær.

hest som hopper jÆvli høgtHvor høyt hoppet den?

skulderbladene – Såvidt jeg veit er de på plass..

faens – Ja, samma si.

er det hormoner i kjønnshår – Nå ble jeg mer nysgjerrig på hva du skal med den opplysningen..

en definisjon:

«Kjønnshår er det håretsom sitter på pubes, de ytre  kjønnsorganene, og det nærliggende kroppsområde. Formen på området som er dekket med kjønnshår varierer fra person til person, og etter rase og etnisitet.

Hårtypen varierer også, fra krøllet til helt slett. Fargen på kjønnshåret kan avvike veldig fra håret på hodet. De fleste har mørkere kjønnshår enn de har på hodet, men det kan også være omvendt. Kjønnshåret begynner å vokse ut i starten av puberteten og er vanligvis fullt utvikla rundt fem år ut i puberteten, både hos kvinner og menn.

I vestlige kulturer er den siden 1960-tallet blitt stadig vanligere å klippe eller fjerne kjønnshår, selv om dette ikke ble gjengs før inn på 1990-tallet.

fantasi – Av og til så har jeg ganske dårlig fantasi..

blir spurt om å jobbe – De lurer vel på om du kan jobbe da.

han e jo heilt lost! veg – Sikkert rota seg bort.

mat mot oppkast – Let me know om du finner noe!

stappmett – Om mat mot oppkast gjør meg stappmett, så er det lett for at det kan føre til oppkast, da virker den jaggu meg mot sin hensikt..og det er jo ganske dumt.

etternavn betydning winther – Det betyr ganske sikkert ikke vår.

frese snø – Det er favoritt hobbyen til husverten min på vinteren. True story.

oppstår spiseforstyrrelser – Nei, de oppstår aldri.

Frosten har forresten krøpet enda nærmere huset i dag, akkurat som jeg fryktet. Hadde vi vært her på søndag, så hadde den nok kommet så nær at den hadde lagt seg på vinduene. Den beveger seg lynkjapt. Snikende frost.

Det er helt sykt å se på trærne ute her, for de er helt hvite, men det er kun frost, ikke snø som har falt. Blir helt fascinert jeg.

15 thoughts on “En terrorist i senga.

  1. Spennende og litt rart å komme hjem vil jeg tro ja. Om jeg kunnet, ville jeg besøkt deg og holdt deg med selskap.

    Uansett, behandlingsopplegget går stadig fremover. Snart kan du se tilbake på dette :)

  2. Spennende å skal komme hjem, håper du får en god helg.. Er så utrolig med de søkeordene og blir jo bare utrolig vitti med de kommentarene dine *ler*

    *klemmer*

  3. «hvordan begynner senilitet – Mmm…husker ikke.

    måtte ha meg skate sko – Omg, må ha vært dritflaut!

    jeg vil ha anoreksi – Nei det vil du ikke. Du vil mye heller ha skate sko.»

    Herregud, du altså xD Hahahah.

    Jeg håper du får en fin og lærerik tid utenfor «murene» :)

Legg igjen en kommentar

