Sorry sorry

Jeg unnskylder på det dypeste at jeg rett og slett glemte at det var fredag i går. Jeg var på vei inn i drømmeland i natt, og så ping! kom jeg på at det var fredag og at jeg ikke hadde skrevet søkemotorinnlegg. Det var hakket før jeg banket meg selv hakk ihjæl, men så stoppet jeg opp, kjente på følelsen det ga meg og så valgte jeg å stå i det, og krysser fingre og tær for at ingen ville komme og halshugge meg. Jeg satset på at folk tenkte at jeg tross alt er på kokkoheimen og sikkert har lammet et par hjerneceller og at jeg blir tilgitt. Jeg får bare takke på forhånd for det. Så jeg får bare ta det igjen nå, det er jo lørdag, og det er en ganske så døve dag her på mentalsykehuset. Jeg er ganske irritert over at de på huset her tror de er snille som lar oss sove en hel time lengre når det er helg, det er jo klart at man henter seg inn på den ene timen. Jeg går rundt og loker hele uka, sånn halvt i ørska, og jeg ønsker virkelig å få tatt igjen noe søvn når helga kommer, og da holder det ikke mål med en ekstra stusselige time. Tenk å sitte her, så fordømt tidlig på en lørdag, når jeg fortsatt kunne ha vært langt inn i drømmeland. Nå må jeg jo bruke ekstra timer på å vrenge hjernecella for å finne på noe fornuftig. Det eneste jeg kom opp med var å skrive dette døve innlegget. Ok, ny overdriver jeg heftig, jeg skal også strikke ei lue. Mer spenning kan jeg ikke oppnå. Jeg begynner å bli en kløpper med strikkepinnene her, det er så man kan se fartsstripene når pinnene klikker avgårde. Jeg kan riktignok bare strikke rett ennå, og i forrige uke lærte jeg trikset for å strikke et knappehull, og i går lærte jeg hvordan man henter opp en ny maske. Nå gjenstår det å lære å strikke vrang. Ohey hvor det går.

En tom kaffekopp, radioen som bakgrunnsstøy og beina innpakket i pysjen. Lørdagen sin det. Frokosten ble inntatt for en times tid siden, og et 1.5 time er det jaggu meg lunsj. Her rekker nesten ikke maten å lande og begynne fordøyelsesprosessen før man skal stappe ned enda mer. Men ei i gruppa mi sa en av de første dagene at om forbrenninga skal komme i gang skikkelig (gikk jo her i 2-3 dager uten at en dritt kom ut) så er det viktig at «bæsj dytter bæsj». Jatta, man lærer stadig noe nytt. Lørdag betyr også risengrynsgrøt (det kan vi velge hver eneste lørdag. Grøt eller suppe), så man slipper hvertfall sitte her og bruke hjernecella til å gruble over hva vi får til middag. Høres ganske så kjedelig ut, men helt greit når man elsker det. Og så får vi noe ekstra godt på kvelden, typ reker, kyllingsalat, krepsesalat, røkelaks og eggerøre, roastbiff, eller taco. Helt greit i grunnen, men jeg synes nå oppriktig at de kunne ha slengt på en sjokolade eller noe da. Om en uke fra nå så ligger jeg hjemme i min egen seng, fra neste fredag og en uke fram ( eller 10 dager for å være helt korrekt) så har vi hjemmeuke. Det er en del av behandlingen, for vi skal øve oss alene i de omgivelsene som vi skal være i når vi slipper ut herifra. Det blir jo spennende, og det er der den store jobben ligger. I løpet av uken som kommer så må jeg legge en plan, sånn at hjemmeuka skal bli best mulig. Det vil nok bli en stor utfordring, så det er bra å være best mulig forberedt. Skal alliere meg med ernæringsfysiologen her, tryggest det tror jeg.

Ok, nå babler jeg bare masse crap her, så det er nok på tide og komme til poenget. Siste ukes søkemotorord. Dvs ord/setninger som folk har googlet opp, og på den måten har ført dem inn på min blogg. Ganske ofte sitter jeg her og grubler over hvorfor nettopp disse søkene har ført dem inn hit. ( Pokker, nå kom en av de ansatte og forstyrret meg her. Lord assa)

44 søk på hjemmet månedlig kryssordblad – Ok, vanskelig for å finne noe fornuftig å gjøre kanskje?

ur fisk vs steinbit – Ur: stinker, ykuu, puke. Steinbit: da snakker vi skikkelig god fisk.

http://www.gamledamer.com – Jaha, mener du at jeg er gammel? Frekt. Ok, jeg har den ene foten i graven da..Men la meg bare på presissere, linken til denne bloggen er: http://laipai.wordpress.com.

vrengt kuk – Au?

eventyr hytte – Modum Bad, avd. spis. Lurt you!

solbrent wordpress – Naaaai, solbrent.com! Det var jeg hvertfall i sommer, dårlig med å bli solbrent når jeg går innpakka i flere lag klær her da..

smerte rose – Sikkert smertefullt for rosa når noen tramper på den.

hvordan sy på en finger igjen – Hmm..nål og trå?

jek spero – Spiro spero! Djez, dette er vanskelig gitt…ikke like lett å huske alltid kanskje…

svart flekk under storetåen – Kanskje du har tråkka på et rusk.

kastet opp i 3 dager – Ooooh, pingle. Jeg har kasta opp sånn omtrentlig hver dag i 16 år jeg.

flådd pikk – Au igjen..Sadofolk assa.

hvor mye går man ned av bullimi? – Man kan gå ned sånn ca 100% i knestående.

naken modell viste alt – Holy crap, og jeg som trodde at man kunne slippe å kle av seg om man skulle bli nakenmodell. Jaja, da er hvertfall det yrket utelukket, føler ikke akkurat for å vise fram denne skrotten naken. Det ville skremt fanden på flat mark.

barn som klipper og limer – hmfrp, først kaller du meg gammel, og nå er jeg plutselig et barn bare fordi jeg klipper og limer? Frekkas der du sitter.

og går på – ja, jeg går ganske mye egentlig. Kongler, røtter, grener, veggen..bare for å nevne noe.

same tryne – der må jeg nok skuffe deg, har ikke en eneste % same i meg gitt, men det hadde vært kult da. Kjenner hvertfall et par stykker som har litt sameblod i seg. Tryne har de også. Tøft.

nav når du trodde – Jeg trodde ikke en pøkk når det kom til NAV.

joggetur+blogg – Jeg må bare si at jeg synes det er helsikes vanskelig å blogge mens jeg løper. Da hadde dere ikke skjønt bæra av det jeg hadde skrevet. Seriøst liksom.

jeg liker mat men ikke når jeg er mett – Skjønner jeg godt, mat smaker helt annerledes når man er mett. Da blir ganske mye skikkelig skikkelig fælt.

modum bad hund – Ja, pokker, jeg var ute og jogget her en dag, og så så jeg noe på en bakketopp her som lignet på en grå stein, og plutselig rørte den på seg. Dævva nesten. Skummelt. Ante fred og inegn fare kan du si..Men det er også ekorn som driver og løper maraton rundt trørne her, så barken spruter. Og så er det en katt som driver og lusker rundt røykepaviljongen her, den heter Nicotine.

aldri la noen fortelle deg – Ingen får komme her og fortelle meg.

julestrømpe – Mamma sa at i år får jeg ikke noe godis oppi julestrømpa mi. Frekt. Kanskje jeg skal ønske meg hjemmets kryssord..Nei, det blir for drøyt. Jeg ønsker meg en pepsi max og en boks snus jeg mamma. Får du notert det bak øret?

vår – tror kanskje du er litt loko nå, her er det faktisk høst nå. Vinteren lusker rundt hjørnene, men jeg synes den kan drøye hvertfall 3 uker til. Det hadde jeg satt stor pris på.

nervebetennelse – Nervene mine står ganske ofte i helspenn her, lurer på om jeg skal gå til legen vår og få henne til å sjekke om det kan være en bettenelse..

kuk i brusflaske – Høres ikke ut særlig godt ut. Au?

hvem var hvem var perotin og hvordan kan vi kjenne igjen hans musikk? – Har ikke pepling. (Pepling betyr peiling på Kristiansundsk. Ja, det er der jeg opprinnelig er fra. Jeg er ikke Moldenser!)

daglige problemer – tja, å finne ut hva man skal ha på seg f.eks. Eller å finne den forsvunnede sokken..

jeg gidder ikke – Ikke jeg heller.

hvor lenge varer juleferien – Fra den begynner til den slutter. Som regel.

svard og fakkel – En gang holdt jeg en fakkel. Kult. Aner ærlig talt ikke hva svard er…

jeg handler uten å tenke – Spennende å komme hjem og finne ut hva du har handlet da..

hvilken roller spiller vi – Ingen.

tykktarmen slutter å virke – Da har den sikkert dævva.

hvordan føles følelser? - Aner ikke, føler ikke en dritt.

hva skjer med facebook statuser . jeg skal dra – Du kan jo dra dem med deg.

hvordan vaske sjokolade fontene - Trenger ikke vaske den, kan komme å spise den jeg.

viss man kutte ut karbohydrater og kuker hvor mange kilo gå ned - Hvis!  Den dietten har jeg ikke prøvd, så kan dessverre ikke svare deg der gitt..

tenk at gud har skapt skrukketrollet, det som er så lie og så stygt – Lie? Skrukketroll Lie? Jeg synes de er ganske kule jeg, der de skrukker seg avgårde.

trøtt – Jeg har vært trøtt så lenge jeg kan huske jeg. Trøtt.com liksom.

det va den gong då, me har det kje sånn lenger nå – Phew, enda godt.

jeg vet jeg ikke er perfekt katt - Det du jo være, siden du skriver mener jeg…

det tragiskes problem – Ja, men er faktisk ikke like enkelt hver gang å vite hvor mye mat man skal velge altså..

husker du fra dine egne skoledager – Ja, jeg husker at klassen min en gang lekte «Jentene tar guttene», og at friplassen (der man ikke kan bli tatt vettu) var gelenderet ved trappa ned til dassene våre. Jeg løp etter en som heter Marius, og han løp som en gal, og kikket seg bak for å se hvor langt bak jeg var, og så løper han pokker meg rett inn i et jernrør i veggen. Han fikk hjernerystelse og måtte dra hjem fra skolen.

hvordan begynner senilitet – Husker ikke. Jeg fikk diagnosen Alzheimers her om dagen, jeg har bare ikke turt å nevne det her..litt flaut i så ung alder you see…

ikke tro du er kul, bare fordi du rimer – Jo, det tror jeg, for jeg er mye kulere enn deg.

jeg elsker deg på alle språk – Godt å vite. Kjipt om du elsket meg på ett språk, og hatet meg på et annet. Da hadde jeg blitt forvirra.

ble du frisk av fontex – Såvidt jeg vet er ikke fontex en medisin som gjør deg frisk. Det er bare et hjelpemiddle sånn at du ikke fortsetter å være kokko lokko hele tiden.

skvetter etter jeg har kastet opp bulimi – Da er du nok bare skvetten. Det er jo egentlig ikke så rart da, bulimi er skremmende.

så det er meg og det rare live mitt – Åja. Da så.

tvunget til å spise anoreksi – Aldri fått anoreksi som et alternativ på matbordet her vi…

hvorfor meg – fordi det ikke er meg.

regler for oppførsel i garderobe og dusj på treningsstudio – pakk deg inn i klær, ufint å vise seg naken.

Da vil jeg bare atter en gang beklage at innlegget ikke kom i går, håper ikke at blir forvirret over dagene nå…det er altså lørdag i dag, ikke fredag.

WordPress er en smule mongo akkurat nå, den vil pokker meg ikke laste opp et eneste bilde her…Ærre mulig?? Djez. Har vel tatt helg tenker jeg…Jaja, ikke mye jeg får gjort med det.

Ps: mat om noen få minutter, så har ikke tid til å rette opp skrivefeil om det er noe. Like I care.