Let’s talk about sex again

Its time to talk about sex. Innovertiss og utovertiss. Dirty sex,fin sex,heavy sex,fin sex. Tøff sex,fin sex. Kvinner,menn,horer og horer? Et tema ingen kommer utenom. Om ikke alle snakker så høyt om det,så tenker vi alle. Vi har erfaringer og opplevelser. Meninger og synspunkter. Noe fint,noe ufint. Noe vakkert,noe stygt. Det jeg tenkte å skrive om i dag er dette med antall sexpartnere,og kvinnesynspunkt. Jeg (og garantert en hel skokk til) har vel ofte lurt på dette med skjellsordet «hore» Det første man da tenker på er i hovedsak kvinner som prostituerer seg på gaten. Men vi må ikke glemme at det også finnes menn der. Men det er ikke den slags horer jeg tenker på her,men på de jentene som blir kalt horer fordi de har hatt sex med flere partnere. Hvorfor er det «greit» å kalle en jente for hore når hun har hatt flere partnere,mens gutter som har hatt flere partnere,han er bare en sjarmør,en flørt,a lady’s man osv? Hva eksakt er forksjellen egentlig? Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ser forskjellen…Og nei,jeg er ikke blind.

What’s the boy word for slut?

Hvorfor er det så feil at en jente skal ha flere sexpartnere for så å bli kalt hore,mens det samme ikke gjelder for menn? Det er jo ikke snakk om at hverken han eller hun tar seg betalt,annet enn å få sex tilbake. Jeg har hatt mine sexpartnere gjennom livet jeg også,men jeg kjenner også gutter som har hatt det tredoble av hva jeg har hatt. Kan han da kategoriseres som hore?  Hvorfor er gutter så kjappe på avtrekkeren med å kalle en jente for hore om han finner ut av en jente,la oss si, f.eks har hatt sex med to ulike partnere i løpet av en uke? Mens en gutt som har gjennomført det samme iløpet av samme periode han får klapp på skuldrene av kompisene,og er «the man» Hva er greia? Hva er forskjellen? Nada spør du meg. Om jeg velger å ha sex med 2 gutter i løpet av en uke,så er det min sak,og det er ingens sak å kalle meg en hore.  Jeg har heller ikke på samme grunnlag noen rett til å kalle noen andre for hore om det var de som hadde hatt sex med ti i løpet av en uke,uavhengig hvilket kjønn som gjennomførte aktene. For hvem er de som tror at de kan forbeholde seg retten til å kalle noen andre for hore for samme atferd som de selv kanskje har? Hvorfor tror enkelte gutter at de er så mye bedre enn enkelte jenter?

Da kommer vi inn på den andre biten jeg vil skrive om her. Menns synspunkt på kvinner,og da spesielt i saker som omhandler voldtekt. Nå er det sånn at det begås voldtekter av både nordmenn og utlendinger. (Ingen skal utelukkes.) Men når det er utlendinger som har forklart seg i etterkant av at de har blitt tatt,så har mange kommet med utsagnet: «De ber om det selv. De kledde seg utfordrende. De ville bli voldtatt» osv osv i samme ulla. Ber om det? Vil bli voldtatt?? Jeg tror ikke det du. Ingen ønsker å bli voldtatt. Jenter liker å pynte seg når de skal ut,men det er på absolutt ingen måte en invitasjon til menn om at de «kan komme å forsyne seg» Den er for drøy. En jente skal få lov til å kle seg som hun vil uten av noen fjotter av menn skal komme og gjøre hva faen de tror de har «krav» på,eller at de tror at det er en invitasjon. Wake up,og lær og forstå at det er annerledes i Norge enn der dere kommer fra. Her dekker vi oss ikke til. Her kler vi oss som vil ønsker og vil. Jeg skrev en gang et lite innlegg om «menn som voldtar» eller noe i den duren. Da fikk jeg en kommentar tilbake «norske jenter er horer»   Den kommentaren understreker jo bare poenget mitt her,og viser jo bare kulturforskjellen som mange utlendinger som voldtar ikke har forstått. At norske jenter ikke er som jentene i deres land,som må dekke seg til fra topp til tå,eller som ikke kan ha sex før ekteskapet. Men sånn har vi det her i Norge,det er ikke menn som bestemmer. Det er ikke sånn at kvinner skal stå på kjøkkenet og betjene mennenen. Vi er forbi det stadiet for mange herrens år siden.

Her flettes da de to temaene jeg skriver om her inn i hverandre. Gutter kan ha så mye sex de vil,mange utlendinger som voldtar mener at jenter kler seg som horer,og ber om bråk. Gutter tror de kan ha så mye sex de bare gidder,og likevel ikke er horer,mens jenter som har sex før ekteskapet,eller kler seg utfordrende,de er horer. Da lurer jeg på; er de guttene som voldtar,de som mener at jenter er horer,er de da horekunder? Jenta tar seg ikke betalt,og gutten betaler ikke. Hun må ta imot,mens han tar for seg. Hun er hore sier du. Er du da horekunde? Eller er du kanskje også en hallik? Av og til så må jeg nesten le av de tåpelige utsagnene som voldtektsmenn kommer med,fordi det ene uten det andre g år ikke,man er ikke hore uten å få betalt. Ergo,hun er hore,du er horekunde. Jeg tror ikke de tenker helt over hva de sier når de ytrer noe sånt. Men kanskje de burde begynne å gjøre det? At når de slenger ut av seg noe så stygt om/til en jente,så slår det egentlig tilbake på dem selv også. Mange sier at om en jente har på seg et miniskjørt,og en utringet topp,så byr hun seg fram. Kanskje,kanskje ikke,men det er opp til jenta å avgjøre om hun ta med seg noen hjem eller ei. Så,betyr det da at om jeg ser en mann står med buksa på knærne,og sluren ut av boxer’n i et hjørne for å pisse,byr han seg da fram for meg? Kan jeg da bare gå å «forsyne» meg som jeg selv ønsker? Han er jo utfordrende i en sånn situasjon. Og han viser til og med fram hele stasen,det er mer enn hva en jente som kler seg i et miniskjørt og en utringet topp gjør. «Jasså,du står her og tømmer blæra ja,ikke akkurat hva jeg vil kalle diskre heller,da kan jeg vel bare forsyne meg da,eller hur? Siden du tilbyr deg mener jeg..» Jeg kan jo alltids prøve ut dette nesten gang jeg ser en står der og gjør sitt fornødne..

Hva mener dere om dette her? Er det kun jenter som har hatt flere partnere som kan kalles horer,og ikke menn? Og hvorfor er ikke menn horekunder om de mener at den de forgriper seg på er horer?

10 tanker på “Let’s talk about sex again

  1. Trodde dette tilhørte oldtiden. At jenter får rykte på seg etter noen sexpartnere har jeg ikke hørt om etter endt ungdomskole. Folk blir jo voksne, og rykteutsetting og bakvaskelser blir sjeldnere og sjeldnere trodde jeg. Mulig jeg er naiv her.

    Alle har rett til å velge sitt eget sexliv, slik som man har rett til å leve på den måten man vil, uten å bli satt i bås. Og voldtekt er ikke greit. Jeg kan ikke forstå noe annet enn at de som voldtar mangler en skrue eller to. Voldtekt er IKKE noe alle men ville klart å gjennomføre, slik enkelte påstår.

    • Ikke vær så naiiiiv da Roffen,haha. Nei,voldtekt er ikke greit på noen som helst måte! Heldigvis finnes det fornuftige menn der ute!

  2. Synes også det er rart at folk ser så veldig ned på fetisjer og fetisjmiljøer. Folk tror at fetisjklubber f.eks er syke opplegg hvor folk straffepuler hverandre halvveis til døde eller prøver å ha seg med flest mulig folk på kortest mulig tid.

    Når folk hører at jeg vanker på Cat People og sånne steder tror de med en gang at jeg er syk i hodet 😛 Og det er jeg kanskje, men det er mange friske mennesker der også 😛 Haha 😛

  3. Det er vel noen gutter som bærer på masse aggresjon, og da går noen av de løs på jenter som tør å gjøre som de selv vil. 😦

  4. Vi tror vi er kommet lengre, men så er vi ikke det allikevel?
    Mye av dette forteller meg egentlig hvor lav moral mannfolk kan ha, og ikke noe om hvordan vi kvinner er. Hvis du er så fordømmende mot oss kvinner kommer jeg til å dømme deg veldig fort som mann. Sånn er det bare.

    Virker som at den ideen om at vi kvinner er noen kjøttstykker uten å egentlig ha noen form for egen mening fortsatt eksisterer her og der. Er det kanskje skummelt av vi også ønsker ett godt sexliv? Fordi vi setter krav til hvordan vi vil ha det? Fordi mannfolka må prestere?
    Vi må bare bli flinkere til å ha sex med de som ser på oss som likeverdige 😀 Ett slags belønningssystem?

Legg igjen en kommentar