Its good to be back..

In Oslo! Eller,nå er jeg en lygarhank,for jeg er selvsagt i Ski,nærmere bestemt hos min kjære søster med familie. Det tok jaggu meg sin tid å komme seg avgårde i går,fordi dette jækla flyet var jo forsinket da,så jeg var på Gardermoen 1 time senere enn det som egentlig var utgangspunktet. Jeg hadde jo håpet veldig veldig hardt på fint vær når jeg kom meg til østlandet,men her var det like tragisk vær som når jeg dro fra triste grå Molde. Grå tunge skyen og det regnet katter og det som verre var. Jeg trodde jeg skulle fryse rævhølet av meg der jeg stod parkert og ventet på bussen som skulle komme og frakte meg videre mot Ski. Ikke hadde annen utsikt fra bussvinduet enn skog og søkkvåte trailere og bilder. Men en gang der så kjørte det plutselig forbi en bil med ei stygg hårete rævv forbi. Det var liksom høydepunktet på turen. Jeg skjønte ikke var pokker den bilden hadde klistret i vinduet der en stund,for jeg var ikke videre forberedt den type hårete greie. Jeg hadde i det miste håpet å se en elg…Jeg følte ikke for ei støgg mannebein rævv…Men hva kan man gjøre? Jeg har ikke en magis fot som kunne sparka seg gjennom to ruter for å gi den rævva et skikkelig kiiihaa spark heller.

Når jeg omsiiiider kom fram så stod søstern der nesten som en enkvinnes velkomstkomite og tok meg i mot i plaskregnet. Da vi kom oss opp til henne ventet det heldigvis en varm kopp kaffe,så jeg fikk tilbake en smule varme i skrotten. Min svoger satt med øynene planta i tv’n,det var jo Vg-lista i går kveld,der stakkars mennesker  (mer eller mindre fjortiser) stod og hoiet og skrek av full hals når sukkersøte menn (gutter) stod på scenen og bæljet sine hitlåter som bare fjortiser kan like. Jeg var sur fordi jeg ikke fikk vært der og rocket skinka sammen med dem i det Grand Prix-Stella vrikket på scenen….Men jeg skal vel ikke klage,for innimellom så switchet svogeren min over til nrk2 som i flere dager på rad når kikka litt på «hurtigruta,minutt for minutt på sin tur fra derifra til dit. Skikkelig givende å se på,ble nesten oppslukt av å se på underverket langt der ute på bøljan blå. Innimellom ble det filmet fra båtens framside og  vi fikk se bølgeskvulp,nesten så jeg dævva av oppslukthet. Det var så actionfylt og spennende at hjertet i halsen..Fikk nesten pepsi max’n i vrangstrupen der jeg satt.

Jeg fikk til og med mat der jeg satt,spekemat og enda mer pepsi max. Og vet dere hva eller? Jeg beholdt det. Sett på makan. Godt var det også,kroppen ble glad for mat den fikk lov til å beholde. Jeg er så heldig som får låne min egen leilighet når jeg er her. Broren til svogeren min føyk til sydligere strøk i natt nemlig,så da takket jeg ja til å bo der de dagene jeg skal være her. Jeg sleit selvsagt vettet av meg for å få sove,jeg tenkte nemlig at etter alt jeg stressa med å få ferdig før jeg kom meg avgårde hjemmefra i går,og selve turen,at jeg skulle være  så sliten at jeg kom til å sovne av meg selv,så jeg inntok heller ikke noe å sove på. Det var dumt tenkt av meg det,for jeg ble jo liggende der å vende og snu,vrikke og makke,og samtidig banket og slo den jævla betennelsen i tannkjøttet at jeg trodde jeg skulle mistet det lille jeg har igjen av vett oppi skolten. Jeg måtte svelge en ibux til slutt utpå de sene nattetimer,og så sovnet jeg utpå morgenkvisten,rundt 05.30 omtrentlig,og det er jo grytidlig,så tidlig at det er før fuglene slipper en fjert. Og jeg fikk sove helt til klokken ble 08.30,for da hadde husvertene der,som er fra et land langtborte fra,disco der oppe med noe ogaboga musikk. Da trodde jeg at jeg skulle klikke i vinkel og dra opp og sparke høl i dem. Men jeg stappet sov-i-ro i ørene og prøvde fortvilt å sovne igjen,men det var ikke videre enkelt når musikken var så høy at jeg kunne ha synget med teksten om jeg bare hadde kunnet ogaboga språket. Etter å spilt et skikkelig «man må ha høy IQ-spill på mobilen så sovna jeg til slutt og fikk sove  i en hel time  til. Da jeg stod opp var helt amøbe. Nå har jeg anyway kommet meg opp til søstern igjen og fikk kaffe,og her sitter jeg nå og hamrer på tastaturet og skriver  enda et skikkelig spennende innlegg bare for å fylle inn litt mer søppel informasjon i bloggen,bare sånn at dere har noe spennende å lese om i mitt uhyre spenningsfylte liv. Men dette her er jo faktisk spennende da,tenk å få reise utenfor Moldes grenser og oppleve litt mer av Norges rike. Og snart skal vi jaggu meg ned på storsenteret her også,fy faen så heldig jeg er. Nå har minstemann her,altså mitt 1 1/2 år gamle tantebarn nylig kommet seg ut av sin formiddagslur,og nå stabber han seg stolt og fornøyd rundt (han har ganske nylig lært seg å gå må skjønne) Han er litt flau i forhold til meg ennå,han har jo ikke sett meg siden påska. Men det tar seg nok snart opp tenker jeg. Nå skal jeg røske ut snusen (som er med cola smak faktisk) ut av kjeften og ordne meg en kopp kaffe til. I say no more.

*Laila has left the building*

11 tanker om “Its good to be back..

  1. Rævva vær på østlandet, fælt!! For oss vestlendinger skal det liksom være litt ferie fra det vindfulle og våte vestland når vi reiser østover. Må være godt å være hos søsteren din. Skal selv til oslo og besøke søsteren min. Jeg har et veldig nært og tett bånd til henne, har dere det samme?

    SV: jepp, alltid bedre å bruke penger på nye klær enn på sykdom. Går fort noen hundre i dass når det kommer til bulimien, ingen tvil om det. Er vel mye pga den at jeg har litt økonomiske vansker, periodevis. Ikke bare at det er kjekt med nye klær, kjøpt på salg :) Men var ute med mamma, og inne på Gina Tricot så sa: Bare hiv det på her du, det er jo så billig uansett :) Bytur, shopping, cafetursmestring :) Gir god følelse det.

  2. Så bra at du greide beholde maten!! :-D Kos deg videre med søster og resten av familien. Også lille tantebarnet da :-) De er så skjønne i den alderen, haha, når de stabber avgårde på litt vaklete og ustødige bein, også med bleierumpe da! Aaaw ;-) *klem*

Legg igjen en kommentar

