Så dritt-hakke-føkkings lei!!!

Jeg er så jævla sliten og lei for tiden. Drittlei mat,drittlei tanker om mat,drittlei av å se mat,drittlei av å lage mat,drittlei av å spise mat,drittlei av å spy mat. Drittlei. Møkk hakke satans fitte lei. Likevel står jeg der og henger over kjøkkenbenken,med brødet på fjøla,risen koker,kjøtt og løk freser i stekepanna,spiser yoghurt og klementiner mens jeg tilbereder det jeg holder på med. Potetgull og taco saus som dipp,sjokolade… Masse smør på skivene,med salt på. Kroppen skriker etter salt,det kan ikke bli nok. Det skal være salt,det skal være søtt,det skal være sterkt.

Etter å ha stått med hodet hengende over doskåla og vrengt ut alt igjen,samme vei som det kom inn,så er det å sette seg og roe litt. Vente på blodsukkerfallet som kommer. Drikke et glass solo,noe med sukker i. Nummenhet,svimmel,kaldsvette,skjelver…blodsukkerfallet har meldt sin ankomst..Når det kommer så klarer jeg ikke helt å fokusere på det å lese en tekst f.eks..eller å klare å formulere et svar i et blogginnlegg jeg leser…jeg må bare vente til kroppen har stabilisert seg igjen,og når det skjer,så er suget på en ny bp på plass. Kroppen er dritthakkemøkka lei,men likevel klarer jeg ikke stå imot. Der har sklidd skikkelig ut i det siste,jeg har,i løpet av en 2 ukers periode ca. hatt 2 stunder hvor jeg har klart å holde fokuset på noe jeg gjør,som å lese ei bok,uten å ty til en bp så snart tankene om mat har ankommet. 2 ganger av 14 dager. Det er dette jeg skal jobbe med,lære å holde fokuset,kjenne etter,våge å stå i det osv,men jeg har kun klart det 2 ganger,det har ellers bare blitt skyvd langt langt vekk i hjernebarken.

Akkurat nå skulle jeg ha hatt et lydtett rom og bælja laus av full makt,og det hadde vært en fordel å hatt veggene dekt med skumgummi,for jeg hadde nok også løpt inni veggen av full makt..

Men det jeg faktisk skal,er å snart gå inn på badet,lukke døra etter meg,og stikke hodet nedi doskåla atter en gang i dag…Jeg vil grine..

 

GI FAEN!

Av og til så får jeg sånne øyeblikk hvor hjernen switcher litt,og gir meg tanken som sier: «Hærregud,hvorfor er det ikke bare å slutte med sf? Bare drite i alt,spis normalt og drit i tankene og følelsene som kommer. Just like that.» Tenk om det hadde vært så enkelt? Tenk om tankene bare kunne overkjøres på den måten. Tenk om det hadde gått an å bare plutselig lagt vekk hele sf og kastet den langt til sjøs. For meg var det faktisk så enkelt når det kom til røykekutt. En dag så bare slutta jeg. Det smakte plutselig jævlig høgg,og jeg hadde ikke lyst på det mer. Dette var i august 2009. Jeg er røykfri ennå. Jeg har ikke lyst på engang. Altså,jeg snuser,men røyken frister overhode ikke i det hele tatt. Og jeg bare slutta med røyken. Jeg synes oppriktig synd på dem som sliter så sinnsykt med å slutte å røyke. Hvor vanskelig det er for mange. Tenk om det var like enkelt med spiseforstyrrelsen..

Men ved en spiseforstyrrelse så er det så mye mer som ligger bak. Den er jo et symptom på noe annet. En destruktiv handling man bruker for å fjerne en annen følelse på et eller annet. Med en spiseforstyrrelse kommer det tusen tanker og følelser. Ved en spiseforstyrrelse kommer det speilbilder som forteller deg at den følelse hvor du føler deg smellfeit og ekkel faktisk stemmer. Det er hvertfall det sf’n viser deg,og du tror på det. Fordi du har sf brillene på deg,og det er den verden man har levet med så veldig lenge at alt annet ikke virker realistisk i det hele tatt. Den normal verden er for oss veldig urealistisk.

Men tenk om man bare kunne lagt vekk sf brillene, knust dem og kastet dem. Just like that,og ikke tenkt noe mer over det. Men selv om jeg får sånne tanker innimellom,så forsvinner den også like fort som den kom,og tanken virket helt urealistisk på meg,selv om det er sånn jeg ønsker at det hadde vært. Bare lagt det fra meg,børstet hendene og vips så hadde alt vært normalt,og hele sf virket helt fjern,som en psykadelisk verden man egentlig ikke helt skjønt hvordan man kom inn i.

Tenk,tenk,tenk,tenk hvor enkelt det hadde vært å kommet seg ut av det som jeg hadde det med røykekutten. Holy Lord. Man kan jo ikke helt sammenligne røykekutt med en sf,det er ikke det jeg mener,men tenk om det hadde vært like enkelt…Tenk om det hadde gått an å bare GI FAEN!