The golden ticket

Akkurat nå sitter jeg å ser på «Charlie og sjokoladefabrikken«,og jeg ønsker meg også en sånn «golden ticket«

 

En gylden billett som kunne tatt meg med til en magisk plass hvor du hadde  kunne oppleve alt det fine livet har å by på. Der finnes det også en del skumle ting,men ved å jobbe med de tingene så unngår man helt å falle i fella. Men det må læres før det kan leves med.

Tenk å kunne fått en sånn mulighet. Jeg skulle ønske det var en mulighet til å finne en sånn billett til en sånn verden,en magisk plass med magiske regler,og kanskje en «bli frisk på et blunk» fruktpastiller? Og hatt mange små oompa loompaer som hjelpere til å guidet deg gjennom den verdenen for å unngå at du faller i de verste fellene, som å ramle ned i sjokolade elven,eller å ramle ned i nøtteskall hullet til de små flittige ekorn arbeiderne. Oompa loompaer som hadde stilt opp med en sang så snart du trengte en oppmuntring og litt motivasjon. Oompa loompaer som stiller opp for deg når ufordrageligheter stiller seg i veien for deg. ( som f.eks sf stemmen,angst stemmen..)

 

En merkelig,men morsom behandler karakter som Willy Wonka. En som har mye oppi hodet,men har sin egen vri på alt. En som tør være seg selv,og vise det,uansett hvor merkelig det enn er,og som kanskje kan lære deg å tørre å være deg selv på godt og vondt,uansett hva det måtte innebære. En Willy Wonka som hadde gitt deg et par flue briller som hadde gitt deg et syn på hvordan den virkelig verden er,ikke sf verdenen,ikke angst verdenen.

 

Jeg ønsker meg en «golden ticket to the chocolatefactory«