Hvil i fred Isabelle Caro

Det er flere bloggere som har skrevet om denne saken,men fordi den er verdt å gis oppmerksomhet så skriver også jeg et innlegg om dette her.

Den kjente franske modellen Isabelle Caro, som poserte i en kampanje mot anoreksi, er død. Hun ble bare 28 år gammel.

Du kan lese om saken her

vg.no

Og samtidig vil også anbefale bloggen til «Medusa» som også skriver om saken,og om andre spiseforstyrrede historier.

Det skrives at årsaken til hennes død er ukjent,at hun hadde problemer med luftveiene,men jeg tror nok at hennes anoreksi også var medvirkende til at hun døde,uten at dette er helt sikkert. Hun uttalte for noen mnd siden at hun var på bedringens vei,at hun hadde gått opp noen kilo,men det er aldri en forsikring om at ting likevel kan gå galt. En spiseforstyrrelse kan også gi uheldige konsekvenser i etterkant,selv om man er i en tilfriskningsfase.

Det er også verdt å tenke over at anoreksi er den  vanligste dødsåraken blant kvinner,etter ulykker og kreft…

8 tanker om “Hvil i fred Isabelle Caro

  1. veldig, veldig trist…. gråter litt inni meg. Verdt å kjempe for å bli frisk om ikke annet så for å hedre hennes minne!

    Seriøst? 3. mest vanlige dødsårsak??? Herregud, det visste jeg ikke. Noted, for å si det sånn!

    - vamp

  2. hun var en fantastisk dame som ville så mye, hun fikk spredd budskapet sitt til slutt.
    hva kan kan si, hun har levd et liv på 28 år med anoreksi, og hadde et budskap.
    fantastiskt menneske!
    men utrolig trist at hun nå er borte, budskapet var en ting, men også denne jenta hadde drømmer om å leve igjen.

    håper hun har fått fred nå, det er vertfall en ting hun fortjener etter alle disse årene med et anoreksimonster boende i seg.
    RIP

  3. Helt siden jeg så den kampanjen første gangen har jeg syntes at hun var en tøff dame som frontet den. Det kan ikke ha vært lett. Likevel gjorde hun det. Jeg tror det har gjort noe med mange av oss.

    Hvil i fred!

  4. Jeg ble utrolig lei meg når jeg leste om det. Jeg leste mye om henne og så intervju på youtube i den tiden den reklamen var ute, var glad på hennes vegne, og syns det var bra hun stilte opp i den kampanjen. Jeg tviler ikke på at kroppen har tatt skade av sf’en hennes. Folk dør av skader også, og ikke bare det å sulte ihjel. Det gjelder jo både for bulimi og anorexia.

Legg igjen en kommentar

