Glad juledagene strax er over og ut…

Jeg har aldri skrevet noen sånne «oppsummerings» innlegg i bloggen min,ikke måndesoppsummering,og jeg kommer heller ikke til å skrive et helt innlegg om året som gikk. Jeg komprimerer det hele med å si at 2010 har vært et bedre år enn 2009 var. Jeg gikk inn i 2010 med en mindre god følelse,og det ser ut til at slutten på dette året også slutter på den måten…Jeg kan jo bare håpe at jeg ikke går inn i det nye året på den måten,men det ser jo ikke videre lovende ut,for å si det sånn. Akkurat nå gleder jeg meg til å reise tilbake til Molde,hjem til meg selv,for sånn som det er her akkurat nå,det orker jeg bare ikke…Dagen startet bra,men den ender mindre bra,irritasjonsmoment som bare ødelegge dagen. *Just great*

Men i går fikk jeg min første bursdagsgave da,det var koslig. Digger den.

Jeg kjenner at det i grunnen har vært nok jul her i Kr.sund for min del nå. Jeg skal forsatt nyte julestemningen hjemme hos meg selv i noen dager til like over nyåret før jeg pakker sammen og sier takk for denne gang,og velkommen går hverdag.

 

 

Hvil i fred Isabelle Caro

Det er flere bloggere som har skrevet om denne saken,men fordi den er verdt å gis oppmerksomhet så skriver også jeg et innlegg om dette her.

Den kjente franske modellen Isabelle Caro, som poserte i en kampanje mot anoreksi, er død. Hun ble bare 28 år gammel.

Du kan lese om saken her

vg.no

Og samtidig vil også anbefale bloggen til «Medusa» som også skriver om saken,og om andre spiseforstyrrede historier.

Det skrives at årsaken til hennes død er ukjent,at hun hadde problemer med luftveiene,men jeg tror nok at hennes anoreksi også var medvirkende til at hun døde,uten at dette er helt sikkert. Hun uttalte for noen mnd siden at hun var på bedringens vei,at hun hadde gått opp noen kilo,men det er aldri en forsikring om at ting likevel kan gå galt. En spiseforstyrrelse kan også gi uheldige konsekvenser i etterkant,selv om man er i en tilfriskningsfase.

Det er også verdt å tenke over at anoreksi er den  vanligste dødsåraken blant kvinner,etter ulykker og kreft…