Julestreeeess

Hvert eneste år så lover jeg meg selv at «neste jul,da skal jeg ikke stresse at all,skal ordne alt i gooood tid…» Jadda..Snakk om å lyve så man tror det selv..samme ulla hvert år. Tradisjon som alt annet med jula. Stresser ræva av meg hvert år. Jeg er en av de som vet veldig godt at innen den datoen,da må (bør) alt som skal sendes av gaver sendes. Jeg rekker det med nød og neppe. Peller meg avgårde i den tro at det ikke skal være noe kø,siden jeg tar det på butikken her nede,men nåneidu,alltid er det folk i kø. Men skal vel ikke klage på at det står 2 mennesker foran meg..Men like pokker er det kjedelig å vente. Kø er ikke det morsomste jeg vet.

Etter å ha sovet i ca.3-4 timer kom jeg meg faktisk opp av loppekassa i dag og. Traske oppover og oppover og komme fram hesblesende og svett (som vanlig) Bælme innpå noen kopper kaffe for å holde opp energien, og knaske ei pære og noen klementiner til frokost. Dagen på jobb var egentlig  ganske slæck ,og det kan vi jo ikke ha noe av,så da fiksa jeg liksågodt ei bøtte med grønnsåpevann og begynte å vaske ned litt. Drakk mer kaffe,spiste litt mer klementiner,bøtta innpå en kopp te,synger og svanser rundt i nisselue,og så var det dags for å komme seg ut derifra. Labbe ned mot byen,shoppe det siste i gaven til foreldrene mine,kjøpe gave til brutter’n. Fram og tilbake,farge? Str? Hvor? Melder med mutter’n:»hva har dere kjøpt til han?» Hun:»blablabla...» Jeg: «Faen,jeg står med det samme i hendene her..hvilken farge har dere kjøpt i?» Hun:»blablabla» Jeg:»faen,jeg og...» Ok,traske tilbake,finne ny,«den vil jeg kjøpte» tenkte jeg, Men neida,måkke tro de hadde riktig str i den fargen…neida. «Ok,da får jeg ta den...» og den tok jeg. Betale,pelle seg ut i en satans til fart. Innom butikken,hadde selvsagt ikke det jeg skulle ha,men fant det jeg heller burde kjøpe,så da kjøpte jeg det og stakk derifra. Labbe hjem,og faen,der var det slutt på strømmen på mp3’n gitt. Helvet. Fram med ledning,plugge i tlf. En skurrende radio,helvete! Søke på ny kanal,der ja,endelig. Kunne godt ha fått litt høyere lyd,men da var jeg stivfrossen på hendene,så fikk hele spisse ørene. Traske,labbe,traske,labbe. Vel hjemme,pakke inn den siste gaven til foreldrene mine. Og dere må ikke tro at den kom i en eske eller noe,neida,så fram med papp her og papp der,teipe og pirke og banne og steike. (en tradisjon jeg har er at jeg teiper ihjæl gaver..i følge mamma,så de får en liten jobb i år også..) Teipen stakk av,julebånden krølla seg unna,papiret truet med å revne. Fikk fiksa brutter’n sin,så var det å pakke og rulle inn søster’n sin. Så skulle jeg da lage en nisse til mamma,var planen. Styre på,stressa. Og resultatet? Hærregud,ser om som en rød dott som kunne ha vært  i en skrekkfilm. Jeg satte den liksågodt oppi vinduskarmen min her jeg,så nå sitter den å glaner meg i nakken..scary little devil.

Pakka kofferten,hva skal jeg ha med? Hvor mange dager skal jeg være? Har jeg nok truser? Får jeg plass til alt? Kommer jeg til å bruke alt,eller kommer jeg hjem med ca. halvparten ubrukt som vanlig? Regne ut hvor mye meds jeg skal ha med.Inn i pilleboksen,ut av pilleboksen,telle telle,regne,regne. (har dosett) Mekker mat for en bp,spise spise,drikke drikke,spy. Vaske kopper,vaske komfyr,kopper og kjøkkenbenk (husvertene må låne komfyren når jeg er borte,de skal visst være mange oppe her i jula,og da må det se noenlunde ok ut her nede,og ikke som et bombenedslag som det ofte ser ut som etter utallige bp raptuser)

Jeg er stressa…men nå har jeg kun igjen arbeidsdagen i morgen og å raske med meg kofferten,2 svære poser med gaver samt meg selv og komme meg avgårde. Dægger’n det skal bli godt å få slengt de gavene under treet og planta stress-rævva i godstolen og få seg en kopp kaffe i morgen. Det er nesten så jeg blir ilter om jeg ikke har g ått ned 10 kg til i morgen. Nå fryser jeg også,har faktisk ikke tent et fordømt telys i dag heller (jeg pleier fyre opp ca. 20 hver dag…)

Arbeidsdagen i morgen tror jeg kan bli genial. Jeg må dog stå opp før hanen i morgen,for jeg skal åpne på jobb. Men,så er det julelunsj for de ansatte,og da skal alle ha 1 time pause! Woooptidoo. Og så peller jeg ræva mi ut derifra kl.15,og da_er_det_juleferie!! Oh sweet Jesus.

Hærregud,nå står Beyonce og hyler på tv’n,tror jeg slår av jeg. Hun kan godt ta juleferie hun også nå synes jeg.