Handletur

Det anbefales ikke å gå i butikken og handle på tom mage sies det. Da vil man ha alt,alt frister,det blir impulskjøp…Ting som ikke står på handlelista,ting man ikke skulle ha,ting man ikke trenger. Fordi man får lyst på det der og da.

Handel på tom mage kan føre til veldig full mage.

Dette her stemmer ikke på meg. Det stemmer ikke på bulimikere.
Uansett om jeg er sulten,om jeg er kvalm,eller en mellomting (mett er jeg ikke,jeg takler ikke å være mett,derfor kvitter jeg meg med maten om det kommer så langt som til det punktet) så handler jeg inn mat jeg vil ha,eller kommer til å ville ha. Mat jeg trenger,og ikke trenger. Omtrent 80% av det jeg handler på butikken er impulskjøp,eller ting jeg vet at jeg kommer til å få lyst på senere på dagen.


Jeg var ikke sulten (selv om jeg ikke hadde spist) da jeg gikk ned til butikken i dag,men jeg var kvalm (heller ikke fordi jeg ikke hadde spist) Uvel,hadde ikke lyst på noe der og da. Jeg skulle egentlig bare ha noen få ting,noe jeg hadde lyst på,som melk,fordi jeg hadde lyst å lage meg varm sjokolade og legge meg på sofaen da jeg kom hjem,for å lese bok. Slappe av.

Men det havnet selvsagt mer oppi kurva enn de få tingene jeg skulle ha. Av det som havnet oppi kurva var det vel kun 2-3 ting jeg egentlig skulle ha. Men jeg visste at jeg kanskje fikk lyst på noe varm mat senere. Og at jeg kanskje fikk lyst på en ostebaguett senere. Og at jeg garantert kom til å få lyst på potetgull senere,fordi kroppen min vil alltid ha det på et eller annet tidspunkt.

Sjokolade havner alltid oppi kurven,uansett om jeg er sulten eller kvalm.

Selv om jeg er kvalm der og da,så vet jeg at suget melder seg i løpet av dagen,og derfor handler jeg inn,fordi jeg vet at når jeg har noe i hus som jeg kan spise når suget melder seg så kan jeg roe litt ned. Jeg har noe hvis jeg vil ha,samtidig som at jeg kan la vær om suget ikke kommer. Det verste er når suget kommer og man ikke har noe. Har man noe,kan man velge. Det blir en trygghet på en måte.

Noen mener kanskje at jeg ikke burde ha hatt valgene,men at jeg skulle bestemt meg for enten eller,men det er ikke sånn det funker oppi hodet mitt nå. Det har ikke vært sånn på gudvet hvor lenge,og fram til jeg blir motivert nok,så spiller det ikke noen rolle om jeg handler på hverken tom,eller kvalm mage.