I look like a mental patient

Det ble sagt av Carrie fra «Kongen av queens» i dagens episode,etter at hun hadde klipt seg kort. Alle lo av den nye hårsveisen hennes,og gjorde narr av den. Jeg må si meg enig,den så mer eller mindre ut som en tupe som hadde blitt kastet på henne,uten videre ettertanke. Jeg holdt på å le meg ihjæl av den uttalelsen hennes,men det fikk jo tankene mine til å begynne å gruble da…Hvordan ser en psykisk pasient ut?! Kan man se det på hårsveisen? Har alle mentale case’s kort hår? Er det er kriterier å ha kort hår for å bli en mental case? Var det derfor Britney Spears gikk amok med barbermaskinen,fordi hun trodde ikke hun ville bli tatt på alvor om hun kom helt loka med det lange lyse håret sitt? Blir alle som dukker opp på et psykolog kontor,med langt hår satt bakerst i køen? Kommer man dårligere ut med langt hår? Er man mindre troverdig om man har mer hår på hodet? Og bør man bestille seg en frisørtime for å få vekk de lange lokkene før man ber legen sin henvise deg til psykolog?

Så det var bare flaks at jeg fikk psykolog da? (eller,jeg har jo psyk. sykepleier da,men,same same…Ikke same som i folk oppi nord altså,men det er et engels uttrykk…)

Her har jo håret mitt vokst litt da,så det betyr vel at jeg her egentlig ikke trengte,eller hadde rett på psykolog? (eller psykiatrisk sykepleier)
Men har ikke psykiatriske pasienter (eller mental case) rar gange også? Sånn vuggende,psykotisk,og ikke-tilstede-værende gange? Og er de ikke paranoide? For edderkopper f.eks? (ok,nå blir jeg paranoid! Noe rart skjer med teksten når jeg skriver her,den hopper liksom ned på linjen under,istedenfor å fullføre hele veien ut….som over her…hvertfall ser jeg det,ikke sikkert det blir sånn når jeg publiserer det..men it creeps me out!!!!)

Carrie har kanskje en del av disse egenskapene over her,men i denne episoden så gikk det på håret liksom!

Nå sitter jeg her med et dilemma…skal jeg fortsette å ha kort hår,og sørge for å ha muligheten til å gå i behandling en stund til,eller skal jeg spare til langt hår,og plutselig bli fri fra alle problem,og leve lykkelig i alle mine dager?!

7 tanker om “I look like a mental patient

  1. Syns du skal spare til langt hår – da løser helt sikkert alle problmer seg med engang. Tror jeg skal gjøre det samme. Det må jo være noe i det ;)

    Syns forresten det var fin kjole du har fått deg! KUL!

    Ønsker deg en fin dag.
    Masse klemmer fra meg til deg!

  2. Tullhøna ;p
    Jeg har hatt langt hår alle de gangene jeg har vært innlagt, gått i behandling osv. Så om jeg må skuffe deg så har nok ikke langt eller kort hår noe å si vennen.

    Så bare å spare i veg om det er drømmen ;)

Legg igjen en kommentar

