Engelen

Jobb fra 8.20-16. Sliten i hodet av jobb i dag, mye støy.
En yogurt til frokost sammen med kidsa. Lunjsen endte i bp…
Gikk hjem kl.16, fikk mld av ex’n min om jeg ville bli med på kino og se «engelen», han spanderte. Jeg sa ja.
Hjemme. Bp, dusje, så kom han å henta meg.
Filmen var som forventa. Sterk. Rørende. Den minnet meg om ei venninne om meg som har gått gjennom akkurat det samme. Hun er sterk som faen, hun har jobbet seg ut av rushelvetet hun levde i. Hun har kjempet tilbake barnet sitt og er nå rusfri. Jeg beundrer henne. Du er vanvittig sterk vennen min. Glad i deg.

Etter filmen kjørte vi innom en butikk. Vel hjemme, bp. En hel pariserloff,en boks italiensk salat,en pk spekemorr og en pk salami. Og 3 kopper varm sjokolade. Totalt utslitt etterpå. Hakket før jeg sank sammen i ren frustrasjon. Sittende på badegulvet og tørke opp og vaske etter en runde med oppkast er en del av det hele. Du sitter der med et hjerte som nesten banker ut av kroppen, tårer som triller nedover kinnet etter det kraftige presset det fører med seg å presse opp alt man har spist. Lukten av spy er det eneste du kjenner, lukten av bulimi. Lukten av en evig runddans. En spiral som det er vanskelig å komme ut av. Mat er min heroin.

Jeg vurderte en runde til da jeg var ferdig,men jeg må komme meg i seng, ny dag på jobb igjen i morgen. En ny dag, ikke nye muligheter, men repeat. Hver dag går på repeat.
Men nå skal kroppen få litt hvile.

Dear Kristi.

How’s your day been huni? Same old shit?
What makes you get through your days? I’m just waiting for a breakdown any minute. Had 3 bp’es today, first one at job..one after, then movie, home, a last bp. A huge one. I thought i was going to blow..that my final hour was here. But it always end up alright. You survive. Exhausted, but you survive.

I need some rest now, get some sleep. Hopefully feel ready for another day at work tomorrow morning…a new day, with same old routines.

Wish you a good night my dear one.

love you.

xxx

4 thoughts on “Engelen

  1. Det er grusomt at det skal være slik :( Det krever uendelig mye bortkasta energi. Jeg håper du kommer deg ut av det!!

    ps: kaster du opp på jobb i barnehagen?

  2. Gaaad, Laila….. Er så vondt å lese det samme hver dag! Og så mye verre det må ære for deg å oppleve……
    Jeg har hatt en bp-fri dag, i går, tirsdag. Det var godt! Håper du får det snart også!
    Er så himla gla i deg!!
    Lenenuss

  3. Du skriver om venninnen din som klarte å kommme ut av heroinhelvete og at maten er din heroin. Kanskje hun kan gi deg noen tips og støtte deg når du nå skal ut av ditt «heroin»-helvete? X-en din ser ut til å være interessert i deg fremdeles. Kanskje han også kan gi støtte?

Legg igjen en kommentar

